Harde schijf wordt niet herkend bij windows installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri303

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2014
Hallo,

Toen dat mijn pc niet meer wou opstarten (ik kreeg een zwart scherm met een wit lijntje) ging ik mijn windows 7 opnieuw installeren nu dit lukte tot dat ik mijn hardeschijf most aan duiden. Er waren geen hardeschijven gedecteerd, ik heb dan mij hardeschijf eens uitgehaald alles gecontroleerd en er terug ingestopt ik hoor mijn hardeschijf ook draaien. Wat moet ik nu doen?

Hardeschijf: WD10JPVX

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg,
Henri

Wordt de harde schijf nog wel weergegeven in de BIOS?

bij boot zie ik dit:

1. Hdd0:
2. ATAPI CDRM: .....
3. USB FDD
4. Newtork boot: ATheros..
5. USB HDD: transcend 23 gb
6. USB CDRM:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja en bij de aangesloten harde schijven, staat ie daar?

Nee dus, enkel je dvd-speler wordt weergegeven. Zit de SATA-kabel goed aangesloten?

Ja die zit goed aangesloten

IMG_0105[1].jpgIMG_0105[1].jpg

Achja, even overheen gekeken dat het hier om een laptop gaat. Heb je nog een andere pc in huis om even te kunnen testen of de harde schijf het daar wel in doet?

Ja hij herkend hem, dit is wel op mijn vaste computer, een laptop heb ik niet
IMG_0106[1].jpg

Dat zie ik niet terug op de foto, maar ik geloof je.

Heb je per ongeluk misschien iets van de SATA-controller uitgeschakeld in de BIOS/UEFI van de laptop? Reset de BIOS-instellingen anders eens.

Ow sorry dom foutje, hij herkend hem niet..

Ok, uitschakelen kan niet, maar ik zie wel dat je hem op AHCI-modus hebt draaien. Eigenlijk is dat tegenwoordig standaard, maar je kunt proberen om die op IDE-modus in te stellen.

Maar eigenlijk omdat je vast pc hem niet herkend, vermoed ik een overleden harde schijf.

Maar ik heb niet zo veel verstand van dit, ik heb vlug eens gekeken. Nu heb ik hem op IDE-modus gezet wat moet ik nu doen?

nee, volgens mij werkt hij niet meer, dus maar een nieuwe kopen. Bedankt voor de hulp!

Topic opgeschoond, alle onnodige quotes verwijderd.
Het is niet nodig om op elke reactie te quoten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan