Harde schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

jogu42

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
In mijn pc zijn twee harde schijven aanwezig. Een als master en de ander als slave. Tot voor kort draaiden deze twee keurig naast elkaar, maar na het opnieuw installeren van Windows XP wordt de tweede schijf(slave) niet herkend. Ik heb de kabels al losgehaald en opgestart met alleen de C schijf en daarna weer opgestart met de tweede schijf aangesloten. Ook toen werd de schijf niet herkend. Ook via nieuwe hardware toevoegen kom ik niet verder.

Kan iemand mij verder helpen?

Het gaat overigens om 2 Maxtor schijven van respectievelijk 40 en 80 Gb.

Alvast bedankt.

Jos

Start/Systeembeheer/Computerbeheer/Schijfbeheer/actie al gebpobeerd?

Ik heb de actie net uitgevoerd en ook daar wordt de schijf niet herkend.

Wat nu?

Zie je daar ook maar 1 schijf staan en bv je writer of cdrom? Worden die wel herkend?

Wat zag je trouwens toen je XP er opnieuw opzette?
Liet hij je 2 schijven zien en kon je kiezen op welke schijf je XP wilde zetten?

Staat de schijf wel correct vermeld in de BIOS?

Groetjes,
Bennie

Bij het installeren heb ik inderdaad maar een schijf gezien. Ik heb net het in het bios gekeken en daar stonden de instellingen op " Auto" Wanner ik dit veranderde, dan ziet hij wel de C Schhijf als maxtor, maar de tweede schijf niet. Ik heb nog geprobeerd om hem als "User type HDD" in te stellen, maar dit geeft ook geen resultaat. Kan het zijn dat de kabel stuk is ter hoogte van de aftapping naar de Slave, of zou dit ook storing geven aan de C schijf?

De 2 cdroms worden overigens wel herkend.

Ik heb er een nieuwe kabel aan gehangen en nu wordt hij wel herkend. Probleem opgelost. Bedankt voor de hulp.

Ook weer een aantal nieuwe dingen geleerd. Zoooo handig dat Help mij .nl

Lekker snel. Gelukkig voor jou! En nou maar weer alles naar je hand zetten.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan