Harde schijf wordt niet weergegeven in "deze computer"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papianus

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Berichten
55
Ik heb net alle berichten onder hardisk gecheckt, maar kwam er niet helemaal uit omdat mijn probleem net even iets anders is.

Ik heb in mijn pc mijn tweede hardeschijf (samsung 10 Gb IDE) vervangen door een maxtor diamondmax 10 160GB IDE. De harde schijf wordt weergegeven in de bios (als slave, zoals bedoeld). Ook via apparaatbeheer (windows xp) wordt de harde schijf in de lijst met hardware weergegeven (en uiteraard ook mijn master van 20 gb). Probleem is echter dat ik de tweede harddisk (slave) niet terug vindt in "deze computer" en er dus ook geen data naar toe kan schrijven of schrijfcontrole/-opruiming kan laten plaatsvinden. Ook in veilige modus wordt de schijf wel herkend maar niet weergegeven in "deze computer".

Kan iemand mij verder helpen?
 
Heb deze nieuwe HD al gepartioneerd, en geformateerd ?
 
Ja, heb via maxtor gevonden hoe dat moet. Hij is nu aan het formateren... alleen het is een HD van 160 gb terwijl windows uitgaat van 128 gb? Is dit verklaarbaar?
 
Dat is veklaarbaar. Het is een maxtor, dus download op die site even het overlay progr.

Dan hoef je geen bios flash te doen, wat NIET aan te raden is.
 
Dank je. Ben even naar de site geweest en heb macblast voor windows gedownload. Volgens de toelichting is e.e.a. niet zonder gevaar. Aangezien er op mijn master een aantal bestanden staan van m'n vriendin voor haar studie (die ze niet kan missen), ben ik bang dat ik deze kwijtraak als ik nu ingewikkelde dingen ga doen. Na volgende week ga ik het absoluut proberen. In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp.
 
Hoewel ik niet denk dat de masterschijf gevaar loopt wanneer je de slave bewerkt, roep ik toch maar eens dat belangrijke werkbestanden een backup behoeven. Heeft je vriendin die studiebestanden alleen op die harde schijf? Spoor haar aan om een copie te maken! Murphy slaapt nooit.

Han
 
Nou het probleem is dat van het bestand geen back-up te maken is. Het is een programmaatje met vragen, dat via diskette eenmalig op een pc geinstalleerd kan worden. Heb het al op een andere pc proberen te installeren en dat lukte dus niet meer. Erg raar.... zeker omdat dat programmaatje nog fors geld heeft gekost ook. Maar vandaar dat ik dus even geen risico wil nemen.

:thumb:
 
vlaar zei:
Hoewel ik niet denk dat de masterschijf gevaar loopt wanneer je de slave bewerkt, roep ik toch maar eens dat belangrijke werkbestanden een backup behoeven. Heeft je vriendin die studiebestanden alleen op die harde schijf? Spoor haar aan om een copie te maken! Murphy slaapt nooit.

Han

En de wet van Murphy, dat is een serieuze. Dan mag je nog zo aandachtig zijn, als er iets MOET fout gaan, zal het ook gebeuren. Eigenaardig toch hé.
 
Hoe groot is dat bestand? Is het niet mogelijk om het eerst uit te printen en daarna te scannen o.i.d.?
Programma's die veel geld kosten en vervolgens niet te copiëren resultaten leveren...
Over welk vragenprogramma gaat het hier?

Han
 
Het gaat om een programma van Morel mbt allerlei aspecten van de makelaardij. Het is een soort digitale multiplechoise toets, waarin je een vraag wordt gesteld gaat de tijd lopen en als je een antwoord aanvinkt legt het uit of het goed of fout is en waarom. Dus kopieren en scannen heeft helaas geen zin. Vraag me trouwens af dat juridisch gezien wel mag.... je koopt een programma voor ca. 80 euro... dat je eenmalig kan installeren en daarna niet meer werkt... zonder dat dat vooraf gemeld wordt. Heb ook geen idee hoe ik de diskettes zou kunnen kraken....:shocked:

Ik dank jullie in ieder geval vriendelijk voor jullie tips.... en medeleven.:D

Groet,
Aart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan