harde schijf wordt telkens weer niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taalkring

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
309
Beste mensen van “helpmij.nl”

Telkens weer als ik mn pc opstart nadat hij even totaal is uitgeweest, herkent hij de harde schijf niet meer.
Ik moet dan opnieuw in de bios duiken en de harde schijf in devices , in IDE Drives Setup, aanmelden. Daarna sluit ik af met save en exit en start de pc normaal op.

Wat doe ik fout?
 
Indien de datum ook ieder keer fout staat, een nieuw batterijtje plaatsen, zo niet, de kabel eens vervangen, en opnieuw proberen.
 
helaas

Helaas Lange Pier,

Heb beide mogelijkheden geprobeert maar het helpt niet.

:confused: :confused: :confused:
 
Gebruik een andere molex, een voedingsaansluiting dus, eens, en als alles goed is aangedrukt van die kabels, en er zit een nieuw batterijtje, zou ik het verder ook niet weten, uitgezonderd dat de schijf zelf misschien niet best meer is, althans de interface ervan.

Je zou de schijf dan in een andere comp uit kunnen proberen, of hij daar hetzelfde probleem veroorzaakt, ook de voeding even omruilen, om die te testen is een mogelijkheid.
 
ga ik proberen

Ga ik proberen als ik weer in de buurt ben van die pc. Over 2 weken denk ik. Alvast bedankt voor de moeite.

de Taalkring
 
helaas

Jammer maar waar,

Heb het allemaal geprobeerd, maar het opstarten gaat pas goed als ik telkens weer eerts in de setup van het bios duik.

Ik weet het ook niet meer.

bedankt voor de moeite,

Gr. de Taalkring
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan