Harde schijf ziet windowns niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolfsflames

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Berichten
125
Hallo mijn harde schijf met belangrijke data ziet windows niet meer. In de bios ziet hij hem wel. Hoe kan ik nu voor zorgen dat windows hem wel herkent, want gisteren zag hij hem nog wel gewoon.

Als ik bij Diskmanagement kijk staat hij erbij met een stopbordje 'unknown', ik kan dan wel properties en initialize klikken als ik wil... Maar ik wil niet dat er data verloren gaat :)

Groetjes en bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Door meer informatie te geven. Wat gebeurt er als je de pc aanzet, ik snap het exacte probleem namelijk nog niet.
 
Als ik hem aanzet ziet hij alles wat erin zit. Kom ik in Windows dan kan ik bij 1 schijf met 3 partities amar bij die andere niet. Terwijl hij wel zichtbaar is in de bios en diskmanagement menu.
 
En dat gebeurde zo maar opneens, van het ene op het andere moment?
 
Sinds dat ik gisteren een USB stick een bootable ervan moest maken.

Ik heb de disk geinitialiseerd, maar er staat bij de disk nog 'unallocated'.
 
Het betreft dus een nieuwe schijf begrijp ik? Dan moet je de ruimte nog toewijzen in schijfbeheer.
 
Ik snap het probleem nog steeds niet helemaal? De schijf deed het en opeens stopt die ermee?
 
Laat dat bootable amar zitten.

Ik bedoel als ik in Disk managent kijk dan is de schijf nu wel geinitialiseerd als basic hard drive. Alleen is de schijf 100% unallocated.
 
Het zal wel aan mij liggen, maar waarom ga je een werkende schijf initialiseren?
 
Post svp eens een screendump van schijfbeheer, dan denk ik meer te kunnen zeggen.
 
dskmngmnt.jpg
 
Je hebt daar een "basic" disk. Zolang een basic disk geen partitie heeft zal windows hem niet zien. Je moet je schrijf dus partitioneren zoals Pasja gezegd heeft. Gewoon rechtsklikken, kiezen voor "nieuwe partitie" en een groote en bestandssysteem kiezen.

Soms is het ook zo dat een schijf wel gepartitioneerd is, maar je geen "drive letter" krijgt. Ik heb dat soms met m'n USB-HD. Soms als ik die insteek komt die wel te staan bij m'n disk management, maar krijgt hij geen drive letter, kun kan ik er niet aan.
Het volstaat dan om gewoon een drive-letter toe te voegen (ook via de rechtsklik) op de partitie.
 
Idd. hoé je het voor elkaar gekregen hebt is 1 ding, maar zoals de schijf er nu voorstaat is íe niet gebruiksklaar.
 
Hallo bedankt voor je antwoord.

Deze schijf had dus al twee partities. Als ik nu een partitie maak ben ik dan data kwijt want dit mag in geen geval gebeuren. Ik kan als ik rechtsklik doe kiezen tussen: Nieuw partition, properties en help. Bij de 'healthy' schijven kan ik wel kiezen voor een driveletter eraan te geven. :)

Dus vertel me aub precies wat ik moet doen zodat ik geen data verlies.

Groetjes
 
Echt waar. balen dus geen andere oplossing? Ik had net wel een partitie aangemaakt, maar dan moet je hem alsnog formateren... :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan