harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

fulcrum

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
ik heb net een 2de harde schijf geplaatst,in apparaat
beheer vind ik ze maar als ik op deze computer kijk staat er allen maar C OP?in apparaat beheer staan ze op actief,zijn F en G,en in orde,hoe kan ik dan ze op mijn pc in computer laten zien

Iets meer info graag :)

Is de schijf geformateert?
Zoja hoe, als FAT of als NTFS
Welke Windows versie heb je? ( win98 en ME herkend geen NTFS )
Hoeveel GB is de schijf?

is geformateert,
NTFS
WIN XP
2 partities
F 20GB NTFS daaronder staat :in orde logisch station
G 55GB NTFS en daaronder :in orde logisch station
willy

Als de partities op de tweede schijf resp. F en G zijn genoemd, moeten er op de eerste schijf toch minstens 3 partities staan, n.l. C, D en E. Je zegt slechts de C-schijf op 'deze Computer' te zien. Wat is er dan met die andere partities (D en E), zie je die dan ook niet?
Maar als de partities D en E niet bestaan, zou je de partities op de tweede schijf misschien D en E moeten noemen i.p.v. F en G
Joop

Kan je deze twee dan niet F en G geven en de twee partities van de tweede schijf D en E, want dan is er een logisch vervolg van schijven en partities. Dit is slechts een idee, maar het is enigszins onbegrijpelijk, dat 'deze Computer' er naast grijpt....
Joop

Nou die volgorde is niet zo van belang, dit is vaker zo ingedeelt en levert opzich geen problemen op.

:confused: En aangezien je NTFS en WinXP hebt zou ik zo ook niet 123 weten wat het kan zijn.
In je Bios wordt de schijf ook gewoon herkend?

Het wijzigen van stationsletters is in XP simpel genoeg! Klik met rechts in Schijfbeheer op het betreffende station en in een dropdownmenu staat ongeveer in het midden 'Wijzigen van stationsletter'. Klik daarop en je krijgt een dialoogvenster waarin je de letters kan veranderen. Maak van het DVDgebeuren H en I, verander dan F en G in D en E en verander tenslotte de letters van H en I in F en G. Ervan afgezien of het helpt is het wel een stuk mooier en logischer....
Joop

heeft niet veel uitgehaald,alleen dat ik nu 3schijven met naam heb en 1 dvd rom ,andere dvd w is niet te vinden
allen als ik er een cd in doe is hij zichtbaar
C D E: harde schijf
I :dvd rom
F:dvd wr,maar niet te zien!!!!:confused: :confused: :confused:

eindlijk opgelost,heb 2de harde schijf in een partitie gedaan,en dan de twee dvd r en dvd wr een andere letter gegeven,en de zaak is ok,dus eerst cd of dvd schijf een naam geven en dan de harde schijf in partities trekken;:thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan