Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Ik heb af en toe het probleem dat mijn tweede harde schijf ineens niet meer zichtbaar is, ik krijg dan foutmeldingen dat het schrijven naar de schijf failed is.
<B>"Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden, open failes"</B>
Iemand een idee waardoor dat kan komen?
Ligt het aan de schijf zelf of is het een ander probleem?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Laatst bewerkt:
Mag ik wat meer info.

Is hij dynamisch, gekoppeld aan een map ?

Want een standard schijf zou niet over een pad mogen zeuren.

Eric:thumb:

Is het een fysieke harde schijf? Bekabeling al eens gecontroleerd? Vreemd dat het maar af en toe is.

Groeten Oossie

Re: Mag ik wat meer info.

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Is hij dynamisch, gekoppeld aan een map ?

Want een standard schijf zou niet over een pad mogen zeuren.

Dynamische gekoppeld?? Ik zou het niet weten,hoe kom ik daar achter?

Geplaatst door oossie
Is het een fysieke harde schijf? Bekabeling al eens gecontroleerd? Vreemd dat het maar af en toe is.

Groeten Oossie

Fysieke harde schijf??? Is dat je schijf waar je besturingsysteem op staat?
Dit is de 2e schijf waar het om gaat.
Bekabeling is goed.

Het kan toch niet aan de voeding liggen? Als die wat krap bemeten is, kan er in bepaalde omstandigheden iets te weinig stroom zijn. Dit omdat het slechts zo nu en dan gebeurt...
Joop

Het zou kunnen, ik heb een 350 watt voeding en heb een 80 gig schijf voor een 250 gig schijf vervangen, er hangt nog een 60 gig schijf bij.
Zou dat dan problemen kunnen geven??

Wat zit er verder nog in het systeem dan, twee schijven moeten toch wel te doen zijn voor een 350 watt voeding.

Het klinkt niet aannemelijk maar je zou eens kunnen kijken of er op het moment dat hij je in de steeks laat er nog meer apparaten draaien, zoals printer, scanner, CD/DVD etc.
Joop

Ik heb net even de pc open gemaakt en zag dat het een 300 watt voeding is, er zit naast de 2 harde schijven nog een dvdspeler en een a floppy in.
Dus gewoon de standaard dingen verder niets byzonders.

Ik denk dat je dan de voeding als reden wel kan uitschakelen, tenzij de pootjes van de poweraansluiting een beetje schurftig zijn. Heb ik ook een keer gehad en, daar kwam ik achter na een nieuwe schijf te hebben aangeschaft die prompt hetzelfde deed...
Joop

De pootjes zijn schoon, daar ligt het dus niet aan.
Zou het de schijf zelf kunnen zijn??
Hij verdwijnt gewoon. Als ik de pc opnieuw opstart dan is hij weer te zien, totdat het weer mis gaat.. en hij gewoon weer verdwijnt op de een of andere duistere reden.

Gebeurt het nadat je een toepassing hebt opgestart, zit te denken in de richting van een conflict. Maar vind het vreemd dat na een herstart de schijf er wel weer is. ook geen vreemde temparaturen in je computer?

Groeten Oossie

Aantal zaken.

Is de 250 een Sata, die vreten vaak meer stroom.

Of een schijf dynamisch is zie je in schijfbeheer (heb een voorbeeld bijgevoegd).

En als je hem aan een map hebt gehangen kun je dat zien in verkenner Dan zit er bij je mappen een die er uit ziet als een schijf. Kan ook perongeluk gebeurt zijn.

Moet nog ergens een tooltje hebben, moet even zoeken.

Bijlagen

• schijfbeheer voorbeeld.jpg
    schijfbeheer voorbeeld.jpg
    43,2 KB · Weergaven: 48
Ik geloof best dat de pootjes schoon zijn, maar binnen in dat flimsy witte huisje zitten de gekleurde draadjes verbonden met de pootjes. Deze connecters zijn mensenwerk en worden niet door robotjes in elkaar geknutseld, waardoor er een zekere mate van konstante kwaliteit ontstaat, die bij de menselijke factor enigszins ontbreekt. Het is NIET je harde schijf, die doet het of niet. Het moet een externe oorzaak hebben. Verwissel de powerconnector eens met de andere schijf. Als die dan op zijn beurt vervelend gaat doen, kan je alles weer terugzetten en moet je voor een nieuwe connector zorgen.
Joop

Geplaatst door oossie
Gebeurt het nadat je een toepassing hebt opgestart, zit te denken in de richting van een conflict. Maar vind het vreemd dat na een herstart de schijf er wel weer is. ook geen vreemde temparaturen in je computer?

Groeten Oossie

Zodra ik inderdaad wat doe op die schijf dan treed het probleem op zag ik net, ik wilde een bestand uitpakken en toen was de schijf ineens weer weg, waar kan ik ook alweer de tempratuur zien?

Re: Aantal zaken.

Of een schijf dynamisch is zie je in schijfbeheer (heb een voorbeeld bijgevoegd).

En als je hem aan een map hebt gehangen kun je dat zien in verkenner Dan zit er bij je mappen een die er uit ziet als een schijf. Kan ook perongeluk gebeurt zijn.

De schijf is dus nu even weer niet te zien, dus ik kan niet zeggen of hij dynamisch is of niet.
Tooltjes die kunnen helpen zijn altijd welkom.

Geplaatst door jepewe
Ik geloof best dat de pootjes schoon zijn, maar binnen in dat flimsy witte huisje zitten de gekleurde draadjes verbonden met de pootjes. Deze connecters zijn mensenwerk en worden niet door robotjes in elkaar geknutseld, waardoor er een zekere mate van konstante kwaliteit ontstaat, die bij de menselijke factor enigszins ontbreekt. Het is NIET je harde schijf, die doet het of niet. Het moet een externe oorzaak hebben. Verwissel de powerconnector eens met de andere schijf. Als die dan op zijn beurt vervelend gaat doen, kan je alles weer terugzetten en moet je voor een nieuwe connector zorgen.
Joop

Ik zal kijken of ik de connectoren kan vinden en het even veranderen.
Toen de schijf nog extern was had ik hetzelfde probleem dus of het dan aan de connecoren kan liggen weet ik niet, extern was hij via usb aangesloten.

Het is een Maxtor Diamond Max 10
250 gig
Model: 6L250r0
PATA 133 HDD

Re: Aantal zaken.

Heb net even gekeken maar mijn 2e schijf is ook standaard dus niet dynamisch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan