Harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok, zal even kijken of dat gaat lukken.
Ben nu C aan het formateren in DOS en geeft echt aan dat het gaat om 29.313,88 M.

OK !!!!!!!!

Maar als je in het DOS het voor elkaar krijgt dan mag het sowieso daarna ook met NTFS geen probleem meer zijn.

na format c in Dos, xp cdrom erin en dit is het eerste beeld waarin je moet kiezen.

Bijlagen

• P1010068.JPG
    P1010068.JPG
    69 KB · Weergaven: 30
Pffffffffffffff,

optie D denk ik dan maar..............

maarre,...................... pfffffffffffffffffffff

waar maak jij / ik / wij, de grote denkfout.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, hier het scherm direct daarna.

Bijlagen

• P1010069.JPG
    P1010069.JPG
    66,2 KB · Weergaven: 10
maak is een screenshot van je schijfen in partition magiq misschien hebben we daar wat meer aan

Ik weet 't echt niet meer. Het moet zo'n eenvoudige klus zijn en wat ik sowieso al niet begrijp is dat je binnen het DOS WEL de hele schijf(grootte) hebt waargenomen.

Ik moet langzamerhand gaan passen.

zucht, wat ik nog kan verzinnen is dat het geen legale versie Windows is die je in de drive hebt zitten en dat dat de reden is dat Windows de overige GB's niet wil zien............???

Andere lezers,............... ik snap hier geen tierielier van................... wie, o wie ???????

Ja vreemd he,ben er al 2dagen mee bezig en ben af en toe echt in staat om dat ding uit het raam te gooien.
Hier nog een shot van DOS.

Bijlagen

• P1010067.JPG
    P1010067.JPG
    64,7 KB · Weergaven: 18
Pasja zei:
Ik weet 't echt niet meer. Het moet zo'n eenvoudige klus zijn en wat ik sowieso al niet begrijp is dat je binnen het DOS WEL de hele schijf(grootte) hebt waargenomen.

Ik moet langzamerhand gaan passen.

zucht, wat ik nog kan verzinnen is dat het geen legale versie Windows is die je in de drive hebt zitten en dat dat de reden is dat Windows de overige GB's niet wil zien............???

Andere lezers,............... ik snap hier geen tierielier van................... wie, o wie ???????

ik denk niet dat dat uitmaakt volges mij heeft het eerder met fat en ntfs te maken maar zo te horen heeft ie alles goed staan :confused:

Bartel: waar komen in vredesnaam die 14 bestanden vandaan als je geformateerd hebt ???
Of heb je na de format weer geboot met een bootdisk? (zal wel want ik lees .......com)

Laatst bewerkt:
Hier een screenshot van partition magic.

Bijlagen

• P1010004.JPG
    P1010004.JPG
    65,3 KB · Weergaven: 23
En over het antwoord van Jean, ik heb het gelezen, zou het mischien kunnen zijn omdat ik mijn schijf als slave heb staan(incl. de jumpers).
In het verleden (jaartje terug) had ik een andere c schijf, deze toendertijd verwijderd en degene die er nu in zit als slave laten zitten daar er toch geen master aanwezig was, heb er met schone installaties van millenium overigens nooit problemen mee gehad.

En Pasja, dat is voor de format, dat zijn de hulpprogs die van de bootdiskette afkomen.

zou dat dan de aap zijn die uit de mouw gekropen komt............. (die andere hhd en het slave / master gebeuren)........?/

Ja hoor , het is gelukt.
Na de jumpers van de harde schijf op master gezet te hebben.
Computer opgestart eerst bios gechekt(stond inderdaad als master nu).
partition magic gestart en daar was de verdwenen ruimte zichtbaar.
Meteen met PM de C schijf vergroot en een klein (5gb) schijfje als E erbij gemaakt en het is klaar.
Mensen allemaal onwijs bedankt voor het geduld.
off topic:moet alleen een andere vrouw zoeken, want die was niet zo te spreken over mijn humeur.;)
Toppie allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan