Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pluimpie

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2004
hardware van harde schijf kan wel gepakt worden, maar de inhoud kan je niet lezen. Er wordt wel gezegd dat er een nieuwe hardware komt en later kan je dat niet lezen. Er zitten namelijk belangrijke software in. Wie kan mij helpen?:( :( :(

Probeer het inderdaad eens iets beter uit te leggen, het is erg onduidelijk wat je bedoeld. :)

juist jah..

wat is er nou met die harde schijf aan de hand??:o

sorry, mijn taal is niet zo goed omdat ik doof ben en moeilijk uit te leggen. Als ik harde schijf in de externe disk doe brandt het groene lampje wel, en wordt gezegd dat er nieuwe hardware is dwz dat het goed is maar toch kan het de inhoud niet lezen. Ik hoop dat u mij nu kan volgen.

Kijk eerst in Schijfbeheer (via Start -> Uitvoeren -> Diskmgmt.msc) of daar je schijf wel getoond wordt als USB apparaat: Maak Schijfbeheer maximaal groot, en kies:
Beeld -> Boven -> Schijven
en kijk of je schijf verschijnt in het bovenste venster.

Zodra die daar staat, even op rechtsklikken en kijken wat de mogelijkheden zijn. Post desnoods hier welke opties je voor die externe schijf aantreft, dan kunnen we je verder helpen.

Tijs.

Ik zal nog een keer proberen te uitleggen. Ik heb 3 harde schijven in mijn tower. Omdat de ene schijf niet geopend (lezen) kan worden heb ik die eruit gehaald en in de externe disk gezet om te kijken of die werkt. Het groene lampje van de externe brandt wel, alleen de inhoud kan ik niet openen. Toen weer teruggezet in tower. Ik heb hiervan 2 'fotos' gemaakt. en je ziet dat de schijf nr. 1 ontbreekt.

Bijlagen

• everest.jpg
    everest.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 47
  • hardeschijf.jpg
    hardeschijf.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 53
Ik denk (maar misschien denken anderen er anders over) dat de schijf die je nu extern hebt aangesloten overleden is.

Tijs.

Wordt de schijf ook in het bios herkend, of daar ook niet?

Wordt de schijf ook in het bios herkend, of daar ook niet?

Ik heb mijn harddisk uit de tower gehaald, ik denk toch dat hij kapot is (is ong 5 a 6 jaar oud).
Allemaal hartelijk dank voor het meedenken.
Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan