harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

freddie7

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
hallo,
ik heb in mijn pc 2 harde schijven 1 waar xp pro op is geÏnstaleerd en 1 waar windows 7 op geÏnstalleerd op is maar al mijn programma's en instellingen staan nog op de schijf van xp pro en dat wil ik ook zo houden maar kan je het niet zo instellen dat windows 7 automatisch zoekt in de C schijf nu zoekt en wilt hij altijd een programma instaleren op de F schijf
alvast bedankt

hallo,
ik heb in mijn pc 2 harde schijven. 1 schijf waar xp pro op is geÏnstaleerd is en 1 waar windows 7 op geÏnstalleerd is . Maar al mijn programma's en instellingen staan nog op de schijf van xp pro ( c shijf) en dat wil ik ook zo houden . Maar kan je het niet zo instellen dat windows 7 automatisch zoekt in de C schijf ?
Nu zoekt en wilt hij altijd een programma instaleren op de F schijf .
alvast bedankt

Dat gaat helaas niet

wilt dit dan zeggen dat ik alles opnieuw moet installeren op de F schijf terwjil dat alles al op mijn pc staat ik kan wel bladeren in de c schijf maar als ik dan kijk bij geinstaleerde programma's zie ik er 5 staan en bji xp 40

Onder XP ging het op de volgende manier. Onder 7 bestaan de zelfde regentries dus ik vermoed dat dat ook wel zal werken (niet getest)

- open regedit
- ga naar “HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion”.
- wijzig de waarde “ProgramFilesDir”
- herstart de machine

Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd te wijzigen nadat ik al wat applicaties had geinstalleerd dus ik weet niet wat het wijzigen doet met de applicaties die al geinstalleerd zijn

Maar je zult sowieso alle applicaties opnieuw moeten installeren en je kunt de meeste applicaties van je XP installatie dus niet zomaar gebruiken binnen 7

Onder XP ging het op de volgende manier. Onder 7 bestaan de zelfde regentries dus ik vermoed dat dat ook wel zal werken (niet getest)

- open regedit
- ga naar “HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion”.
- wijzig de waarde “ProgramFilesDir”
- herstart de machine

Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd te wijzigen nadat ik al wat applicaties had geinstalleerd dus ik weet niet wat het wijzigen doet met de applicaties die al geinstalleerd zijn

Maar je zult sowieso alle applicaties opnieuw moeten installeren en je kunt de meeste applicaties van je XP installatie dus niet zomaar gebruiken binnen 7

zal het u laten weten

dat werkt maar er zijn nog altijd 5 programma's geinstalleerd

Laatst bewerkt:
Je zult sowieso alle programma's opnieuw moeten installeren, Windows 7 heeft namelijk nog maar 5 applicaties geinstalleerd gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan