harde schijf,

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
263
hallo mensen,heb een vraag vwb herkennen van de schijf,heb 2 weken terug zelf een pc geassembleerd,alles werkt goed op 2 dingen na .
punt 1:heb er 2 hdd in, 1 van 1tb en 1 van 160 gb welke ik als een soort backup wil gebruiken,als ik nu naar de afdeling computer ga herkend hij de 1e wel maar de 2e niet,terwijl hij in het bios hem wel herkend,wat vergeet ik of wat doe ik fout,volgens de beschrijvijg hoef ik geen jumper te gebruiken om hem als slave te gebruiken,kan dus zonder.
punt 2:als ik de pc aan zet doet hij het 5 sec ,gaat uit en na 5 sec start hij weer ,en werkt vervolgens prima,wat kan hier de oorzaak van zijn???
 
Goedemiddag,

Ziet hij hem ook niet in schijfbeheer bij beheren en welk type hd is het ide of sata
 
hallo modag,het is een sata schijf.
op het mobo zitten 6 sata aansluitingen weet niet of dit verschil maakt ,maar ik heb schijf 1 op 1 en die van 160gb op 2 daarna de cd rom en dvd op respectievelijk 3 en 4,heb w7 als os maar hij ziet hem dus niet.
 
hallo modag,
heb hem op speccy bekeken en daar wordt hij wel herkendnet zoiets als pc wizardzou een screenshot maken maar lukt niet zo erg
 
Goedemorgen,

Wederom kijk eens in beheer want misschien heeft windows geen schijf letter toegewezen.
 
beheer

hallo modag ,
misschien stom,maar w7 ben ik nog niet zo bekend mee,kun je mij in een paar stappen dit even uitleggen,zat wel in systeem beheer maar dit is niet wat het behoort te wezen denk ik.


mwrv,
 
niets

hallo modag ,daar ben ik weer ,ja sorry misschien dom van mij maar zit nu in beheer en hij wordt idd niet toegewezen,staat op 0 en 149gb,dus kan wel kloppen denk ik de schijf wordt opgegeven als 160 gb en de schijf van 1tb staat idd op 1,hoe ga ik dit doen??
 
gelukt

hallo modag,nou het is me gelukt ,alleen hij staat nu op (j) op de d gaat niet want hier staat de dvd op ,weet niet of dit is te verhelpen? maar toch bedankt voor de tijd en moeite hier aan besteed,

mwrv,
 
Goedemiddag,

Fijn voor je dat het nu functioneert :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan