Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

nurbeb

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Berichten
61
Heb vandaag updates geinstalleerd via Windows Update, pc vroeg na installatie om de pc opnieuw op te starten, zo gezegd zo gedaan.
Booten duurde lang en na het moederbordscherm komt er een scherm met daarop de volgende tekst:

Reboot with proper bootmedium etc. etc

Na opnieuw opstarten zelfde scherm, dus na weer opstarten, op Del gedrukt om bootvolgorde in het bootmenu te bekijken.
Tot mijn verbazing staat er alleen het cd rom station bovenaan en eronder USB initio, geen spoor van een hdd
Hoe krijg ik de hdd terug?

Graag enige suggesties.
 
Laten we vaststellen dat Windows update niets heeft uit te staan met dat de bios de harde schijf niet ziet.
Ik zou haast het idee krijgen dat de harde schijf (toevallig nu) overleden is. [Of opeens een SATA controller op het moederbord ineens niet meer werkt etc.]

Haal 'm eruit en test hem in een andere computer.

Tijs.
 
Ik ga er morgen meteen mee aan de gang.
Bedankt voor de snelle reactie.
Nurbeb
 
Hang 'm niet als enige schijf erin, maar als tweede/derde etc. schijf.
Per slot is het een andere computer, dus Windows van jouw schijf zal er niet (goed) op willen starten.

Overigens is het (in eerste instantie dan toch) voldoende als jouw schijf wél gezien wordt in de bios van de andere computer.

Natuurlijk hoop ik dat de harde schijf niet kapot is, en het dus een probleem op je moederbord (of computervoeding etc.) is.

Tijs.
 
Even ter aanvulling op dnties; Misschien is het verstandig dat áls die in een andere pc (als 2e of 3e schijf) wel gezien wordt, eerst je bestanden even veilig te stellen voordat je hem weer terug zet. Mocht de HDD zwak of slecht zijn dan is elke handeling die je doet met 't ding vaak niet bevordelijk voor je HDD, met de kans dat áls de schijf beschadigd is dat het zodanig erg wordt dat hij de volgende x helemaal niet meer wordt gezien.
 
Probeer als eerste handeling een image van de schijf te maken.
Pas daarna kun je proberen de schijf in een andere computer te lezen.
 
Tinussss,
Bedankt voor je advies en zodra ik erin kom zal ik zeker als eerste een image maken.
Nurbeb

AenA, hoe kan ik een image maken van een harde schijf, als ik de schijf niet kn opstarten?
Graag advies.
Nurbeb
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mensen, het probleem is opgelost.
Ik had nog een herstelschijf voor W8, hiermee pc opgestart en je krijgt een lichblauw scherm met opties, één optie was "Refresh your PC" geprobeerd geen succes, tweede optie "Opdrachtprompt" via commando "bootrec" kwam er beweging in.
PC via herstelschijf opnieuw opgestart en zie PC kwam weer tot leven en het vreemde was dat hij begon met het scherm "updates installeren, do not shut down your PC".
Het had dus naar mijn mening wel degelijk iets te maken met het installeren van updates.

Bedankt voor alle goede tips.
 
maar is de harde schijf nu wél zichtbaar in de BIOS?

Tijs.
 
Heb onmiddellijk na het zien van je melding, mijn PC opnieuw opgestart en in se bios gekeken en wat blijkt, de harde schijf is niet zichtbaar en kan ik weer opnieuw beginnen.
Enig idee?
 
Ik blijf bij mijn tip om eens te kijken of een andere computer wél consistent die harde schijf aangeeft in de bios, 'm kan benaderen etc.
Ik denk (hopelijk is dat alles wat er mis is) dat het moederbord of de voeding de schuldige zijn.

Tijs.
 
Heb alle raad geprobeerd op te volgen, maar het blijft een raadsel, echter de volgende situatie doet zich voor :
- Als ik computer koud opstart gaat alles goed, computer start normaal, hdd staat in bios bootmenu bovenaan.
- Na een half uurtje met Windows Mail bezig, slaat computer vast, niets gaat meer, uitzetten.
- Direkt daarna opnieuw opstarten, bootscherm blijft ca. 1 minuut staan en geeft dan scherm "Reboot with proper bootmedium.........etc."
- Wacht ik een uurtje en start op , dan gaat alles normaal.

Dit heb ik nu 3-4 maal geprobeerd, het lijkt alsof de computer af moet koelen.
Derhalve met "Speccy" temperaturen gecontroleerd :
- Processor 34 gr.
- Mobo 36 gr.
- HDD 34 gr.
- Video 43 gr.

Enig idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan