Harde schijven blijft maar geluid maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Ik heb pas 4 nieuwe Seagate Barracuda 7200RPM 2TB gekocht voor een RAID10 opstelling.
Alleen nu blijven de harde schijven maar draaien. De bedoeling van mijn build was eigenlijk zo stil mogelijk.
Heb ik voor dit doeleinde dan de verkeerde harde schijven gekocht, of heb ik het onderschat?

Want ik heb al een mooie stille behuizing (Fractal Design Define R5) en voeding van Corsair en CPU koeler van Be Quiet, en Noctua fans. Zonder de harde schijven is dat ding muisstil, maar de harde schijven die blijven maar draaien alsof ze vollop worden gebruikt...

Welk OS?

De parking schijnen bij die dingen nogal herrie te maken en zijn ze aan het indexeren?

Windows 10.

Als ik mijn PC herstart dan zie ik de RAID controller en daar staat normal bij status, dus ze zijn niet aan het rebuilden.
Horen schijven te stoppen met draaien als er geen load is, of op zijn minst langzamer?

Excuses, ik heb het verkeerd gelezen. Is het mogelijk om te kijken of ze nog hiermee bezig zijn, of moet ik de optie gewoon is uitzetten? Overigens staat er "slechts" 455GB op de harde schijf, en mijn PC heeft al 10+ uren aangestaan, dus dat lijkt me wel genoeg om te indexeren?

EDIT: Indexeren service gestopt en uitgezet, opnieuw opgestart, ze blijven helaas draaien.

Laatst bewerkt:
Al in taakbeheer gekeken wat het zou kunnen zijn? staat defragmenteren miss. aan wat helemaal niet nodig is.

Deze zet ik standaard uit, ik doe het liever zelf naar een gewenst tijdstip, en dan neemt hij ook mijn SSD niet mee, dus defragmenteren is het ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan