harde schijven goed indelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sorby

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2002
Berichten
60
Hallo,

Ik heb een Amd 2000 met XP pro. Hier zitten 2 harde schijven in maar ze zijn naar mijn idee slecht ingedeeld.
De C schijf van 20 GB is op 4 GB na vol. En de D schijf van 20 GB heeft nog 18 GB aan ruimte over.
Nu zag ik op de C schijf dat de map Program Files 10 GB bevat en die wilde ik naar de D schijf kopieren. Alleen als ik dat wil doen dan krijg ik de melding dat sommige programma's daarna niet goed meer werken.

Wie heeft er tips zodat mijn C schijf wat minder vol is.

Alvast bedankt Marinella
 
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het 10gig aan programma's is. Wat staat er nog meer op? tekst of mp3tjes? Dan zou je alleen dit soorrt dingen is kunnen gaan verplaatsen. Let op dat je niet copieert maar echt verplaatst.
 
Doe dit doormiddel van knippen en plakken !

JE kan wel natuurlijk de programma's uninstallen die je niet gebruikt !
En maak er een gewoonte van om als je programma's installeerd om die gelijkop d te zetten maak daar een map aan van programfiles !!
 
Bedankt voor de antwoorden.
Ik ben er al uit waarom de Program Files al zo vol was. Winmx stond er nog in en dus ook alles wat we gedownload hadden (6 GB). En ja ik had al een map Program Files aangemaakt op de D.

Bedankt.
Groetjes Marinella
 
Je kunt de tweede hd ook mounten als een map van de eerste hd, dan heb je geen probleem meer met indelingen enz.
 
Al je geinstalleerde programma's gaan niet meer werken als je de program files map verplaatst naar de D schijf aangezien de registry nog steeds denkt dat ze op de C staan. Dus deze moeten opnieuw worden geinstalleerd.

succes
 
Ja dat was ook de foutmelding die hij gaf. Ik laat alle programma's verder ook staan omdat ik nu ruimte heb gecreeerd door mijn gedownloade muziek van winmx op D te zetten. Maar in ieder geval heel erg bedankt voor de tip.

Groetjes Marinella
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan