Harde schijven in nieuwe PC zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shimanski

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2002
Berichten
123
Hallo,

Ik heb een pentium III 800 mhz machine, en daar zitten 3 harde schijven in,


Nu heb ik voor weinig een P4 2.0 ghz pc gekregen , en wil ik de harde schijven overzetten.

Maar de eerste schijf met XP erop, starte al niet door. steeds reboot het systeem.



Nu heb ik op meerdere plekken gekeken op dit forum , en ik zie steeds een engelstallig document voorbijkomen hoe je dat moet doen.
Helaas wordt ik er niet erg wijs uit.

Maar ik las ook iets over windows opnieuw installeren of een herinstallatie o.i.d.??

Maar is het uberhaupt mogelijk om mijn schijven over te zetten en dat het ook nog werkt? op zal het toch uitdraaien om XP opnieuw te installeren en de programma;s op die andere schijven opnieuw te koppelen, dan wel ook opnieuw te moeten installeren??
 
Eerst een herinstall/upgrade uitvoeren op de oude PC, en als windows na het kopieëren van de files reboot, uitzetten, alles ombouwen en opstarten, en die herinstallatie/upgrade door laten gaan, dan worden de standaarddrivers van windows gepakt, alleen op SATA schijven met een NIET native sata/raid controller gaat dat niet.
 
Harde schijf overzetten

Eerst een herinstall/upgrade uitvoeren op de oude PC, en als windows na het kopieëren van de files reboot, uitzetten, alles ombouwen en opstarten, en die herinstallatie/upgrade door laten gaan, dan worden de standaarddrivers van windows gepakt, alleen op SATA schijven met een NIET native sata/raid controller gaat dat niet.

Dank voor de reactie.
Nog een klein vraagje.
Hoe kan in een herinstall/uograde uitvoeren, zit deze optie op de windows CD??

En bedoel je met kopieeren van files wat de instal als eerste doet?? of nadat je je code heb moeten invoeren en meer van dit soort zaken.

Ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt, zodra je het juiste pad hebt aangegeven waar xp op geinstalleerd moet worden, gaat ie bestanden kopieeren, en daarna inderdaad reboten, en dat is waarschijnlijk het moment om het spul over te zetten.
Maar moet ik dan in de nieuwe pc, rebouten van CD of niet?? denk het haast van wel, maar ik vraag het voor de volledigheid maar even
 
Hopelijk wel als je ermee opstart, maar het kan sowieso als je de cd in windows gebruikt en daar een "upgrade" uitvoerd, ze moeten wel beide van hetzelfde type zijn, als je SP2 hebt moet de cd ook SP2 zijn, en een home versie kan wel "geupgrade" worden naar een pro, maar niet andersom.

De bedoeling is dat hij eerst alle bestanden kopieërt, dan wil hij rebooten, en dan zet je hem uit, wissel de boel om en laat daarna de installatie weer doorgaan.

Vrij naar deze uitleg, is inderdaad engels, maar het stappenplan is goed te begrijpen.
 
Hopelijk wel als je ermee opstart, maar het kan sowieso als je de cd in windows gebruikt en daar een "upgrade" uitvoerd, ze moeten wel beide van hetzelfde type zijn, als je SP2 hebt moet de cd ook SP2 zijn, en een home versie kan wel "geupgrade" worden naar een pro, maar niet andersom.

De bedoeling is dat hij eerst alle bestanden kopieërt, dan wil hij rebooten, en dan zet je hem uit, wissel de boel om en laat daarna de installatie weer doorgaan.

Vrij naar deze uitleg, is inderdaad engels, maar het stappenplan is goed te begrijpen.

Ik ga het proberen vanavond.
Dank voor de reacties
 
harde schijf overzetten

Ik heb het geprobeerd, maar kon op de cd niet de herstel funktie vinden in eerste instantie!

Toen alles maar naar de P4 omgebouwd en windows cd eringestopt, later ontdekte is dus dat je helemaal door moet gaan naar installeren, en dan komt windows met de F3 mogelijkheid om windows te herstellen.

Dat heb ik gedaan, en in eerste opzicht leek het allemaal te lukken.
Opstarten etc ging goed.

Toen ik de machine na een paar uur weer opstarte kreeg ik allemaal registry fouten etc etc. Ik blijf hangen op een blauw scherm met xp logo.

Dus al met al actie niet geslaagd.

Denk nu na over een schone installatie en dan maar opnieuw pakketjes installeren.
Wel veel werk maar het is niet anders.

Ik heb wel gehoord van image maken en die terug zetten, dan had ik in een paar minuten klaar geweest, maar ik heb mij nog niet verdiept in die materie.
 
Ja, dat gebeurd wel eens meer, kan er ook niet de vinger opleggen wat de oorzaak is, maar vermoed de oude drivers die er nog instaan, alhoewel het andere keren wel lukt.:confused:

Helaas wordt het dan een verse install.
 
Ja, dat gebeurd wel eens meer, kan er ook niet de vinger opleggen wat de oorzaak is, maar vermoed de oude drivers die er nog instaan, alhoewel het andere keren wel lukt.:confused:

Helaas wordt het dan een verse install.


Heb inderdaad een verse install gedaan, iets anders hielp niet meer.

Nu weer een snel systeem, alleen het installeren van progjes, hoop werk, maar ja het was niet anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan