harde schijven uit beeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Na het volledig opmnieuw installeren van de pc van een vriendin , alles werkte perfect! Heeft ze de pc weer bij mij opgehaald en wil hem thuis aanzetten en krijgt na aanvankelijk gewoon windows te hebben kunnen openen een scherm met de mededeling disk failure. Bij het gebruik maken van de winxp prof systeem diskette en het recovery program blijkt dat de computer de harde schijven niet kan vinden???? Ra Ra wat kan dat zijn?
Wie weet raad?

Heb je al gekeken of de kabels goed aangesloten zijn van je harde schijf?

harde schijven uit beeld!

Moet de kast daar voor open?

Probleem is dat ik dit op een afstand van 130 km moet ondersteunen. Het lijkt me echter wel een plausibele verklaring dat het door transport is losgetrild. Zou dat kunnen?

Hallo

Ja..

Maar ... dan moet er al heel onzorgvuldig zijn omgesprongen bij de montage en ... bij het transport ...

Peter

Als het probleem niet is opgelost met het ccontroleren van de kabels kom ik terug met een vraag.

Hopelijk is dit de juiste plek om mijn probleem verder aan te kaarten.
Als alle kabels zijn gecontroleerd en de pc start weer niet op in windows en bij opstarten met cd rom geeft hij aan dat de harde schijf niet te vinden is en er zitten twwe harde schijven in wat kan ik dan doen om te achterhalen wat er fout is? Op de uitdraai van aida32 (toen alles het deed) staat dit stukje tekst onder harde schijven Opslag:

Diskettestation Diskettestatio
Harde schijf 128MB USB2.0FlashDrive USB Device
Harde schijf SAMSUNG SV2001H SCSI Disk Device (20 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
Harde schijf SAMSUNG SV3063H SCSI Disk Device (28 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station LITE-ON LTR-40125S (40x/12x/48x CD-RW)
Optische Station SAMSUNG CD-ROM SC-152L (52x CD-ROM)

2e schijf nog steeds niet in beeld!

Na het goed vastdrukken van alle zichtbare kabeltjes start de computer nu gewoon op in windows maar hij herkent op geen enkele wijze de 2e samsung harde schijf van 28 gb. En ik weet toch zeker dat die erin zit. Wat zou ik kunnen doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan