Harde schijven worden niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Hallo,
Een kennis heeft sinds gisteren het volgende probleem:
Als de computer opstart, worden de harde schijven niet herkend. Ik krijg dan:
A: 1,44 (goed dus)
B: None (ook goed)
Pri Master: None (niet goed)
Pri Slave: None (niet goed)
Sec Master: cd rom (goed)
Sec Slave: cd rom (goed)

Hierna krijg ik (begrijpelijk) een Disk Boot Failure.

Wat ook heel vreemd is, is dat ik tijdens het opstarten een aantal keer een signaal krijg, dat ik het beste kan omschrijven als een "rinkelende" gsm.

De stekkers zitten er wel in. Kan de Pri IDE kapot zijn ofzo?

Bij voorbaat dank,
Eric

Heeft hij wat veranderd voordat dit probleem optrad, bv nieuwe hd bijgeplaatst?

Mocht dat laatste het geval zijn dan staan de jumpers voor master/slave niet goed of zit de ide-cable omgedraaid.

Is dat laatste nietbhet geval dan wordt het probleem wat ingewikkelde. De hd zou kaport kunnen zijn. Probeer in het bios je hd eens opnieuw te zoeken. Wat ook kan is alleen de ide-cabel op de hd (master) en nog even niet de cd-rom aansluiten. Je moet op een gegeven ogenblik de melding in het bios krijgen dat hij een disk heeft gevonden en je op F1 moet drukken. Succes.

Nou Raymond, hij heeft zeker niets veranderd. Hij durft de kast niet open te maken.
Beide harde schijven kapot is ook niet waarschijnlijk.
In het BIOS staan ze trouwens op AUTO.
Zou het zin hebben als ik de cd-roms en de harde schijven een keer verwissel?
Eric

vreemd probleem, alles verwisselen heeft weinig nut. Probeer in het bios eens default instellingen te laden.

Ha Raymond,
Niets hielp, maar ik heb nu ontdekt dat de slave de problemen veroorzaakt. Zodra ik die aansluit herkent 'ie geen harde schijven meer. Hier thuis ook niet trouwens, dus waarschijnlijk echt kapot.

Grtz
Eric

Dat kan heel goed hoor, vaak kondigd een dergelijk defect zich al aan door een pingend geluid van de HD. Probeer de hd nog eens als master op IDE1 te plaatsen, herkend het bios de hd niet dan is hij inderdaad kapot, jammer. Kijk eens op www.marktplaats.nl, daar kun je nog zat leuke hd's kopen tegen lage prijs. Succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan