Harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaaskoppie

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
Berichten
175
Hoe kan ik 3 partities 1 maken?

Me tweede vraag is ik heb een maxtor 160GB harde schijf en op mijn pc laat het maar 127GB zien en me geheugen enzo alles kan het aan en het staat op NTFS moet ik het op FAT32 zetten en hoe?
 
Mocht je xp sp1 nog niet hebben (ik ga ervanuit dat je xp hebt) installeerd die dan. Dan zie je wel de 160gb
 
Ik dacht dat sp 1 niet voldoende was.(?) Er is een programmaatje van Maxtor dat grotere schijven dan120MB laat zien in Windows.
 
Service pack 1, te krijgen op cd bij Microsoft.
Maxblast.exe, te downloaden bij Maxtor.
 
Best kaaskoppie

Ik ben met mario eens een nieuw thread beginnen helpt niet.

Als hij maar 127 Gig ziet is hij mogelijk ooit door 98 geformateerd, die kan door FAT32 niet verder dan 127 Gig.

Als je onder XP de schijf weer tot leven wilt wekken is dat simpel.

Via schijfbeheer eerst alle partities verwijderen (met rechts op een partitie kliken en kies verwijderen)

Als alles leeg is kun je hem opnieuw formateren (ook in schjfbeheer) of nieuwe partities aan maken. Hij zou dan de hele schijf moeten zien.

Tip: als je hem niet gebruikt voor het systeem converteer hem dan eerst naar dynamisch (rechter muis op drive en kies converteren), daarna kun je meerdere partities maken, die je als je niet je hele schijf gebruikt later groter kunt maken.

Succes,

Eric.

P.S. dat stond ook al in je foutbericht. Dus gewoon doen wat hij zegt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan