Harde schrijf heeft kuren met formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hallo,

Ik heb vandaag een redelijk nieuwe (1 Terabyte) hdd van Western Digital in mijn pc geschroeft.
Deze wil echter niet geformateerd worden door rechter muisklik>formateren,
niet in computerbeheer en EASEUS Partition Master zegt wel dat hij bezig is, maar nu, 13 uur later staat die nog steed op 0%...
Het is een Sata schrijf maar zelfs IDE zou toch wel binnen 13 uur minstent 1 procent moeten kunnen doen?:confused:

In Deze Computer staat hij erin, maar computer beheer zegt dat hij als filesystem 'RAW' heeft, dan zou hij toch ook niet te openen moeten kunnen zijn?:confused:...

Weet iemand of ik deze schrijf, van 1 TB, toch wel handig :rolleyes:, nog kan gebruiken, en wat ik moet doen om hem zover te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Radical Gamer

EDIT: Bijna vergeten, sinds de harde schrijf is aangesloten doet mijn systeem raar, het is erg traag en doet soms minuten erover om Opera internet browser te laden, Internet Explorer laad dan weer binnen 2 minuten, maar dat is nog altijd belachelijk traag... Ter vergelijking:
8 GB Ram, 64 Bit Windows 7 Home Premium, AMD Athlon 2 64 Qaud core van elk 3,00 GHz.
Hiermee zou ik toch fatsoenlijk een programma moeten kunnen draaien EN een hardeschrijf van 1 TB kunnen hebben???
NB: Vóórdat de hardeschrijf erin zat ging alles als een trein, na de hardeschrijf erin zit belachelijk traag...

Laatst bewerkt:
Ga ik even proberen :) ik zal zometeen even zeggen of het werkte ;)

EDIT: Nee, de CMD geeft na enkele seconden al:
Het station, het pad of de bestandsnaam zijn ongeldig.

EDIT2:
Gaat niet werken: CMD werkt niet met RAW filesystems...
Zal dus eerst een filesystem moeten krijgen op dat ding...
Hoe doe ik dit?

Laatst bewerkt:
Probeer anders via windows verkenner, je ziet de schijf in de verkenner staan geef je aan, rechtsklik op de schijf>eigenschappen>extra>foutcontrole>nu controleren en vink beide opties aan. Kijk of dat werkt, heb je zelf adminrechten op je account?

Ik ben de enige account en heb admin rights.
Ik kan geen rechter muisklik doen aangezien dan Explorer.exe crashed (volledig, dus restarten ervan...)
Andere hdd heeft geen probleem, dit ding zit er vol mee...:(

Ik heb zojuist iets aparts ontdekt:

In Computer Beheer spreken we over een 931 GB RAW schrijf, (idd 1 TB=931 Gb...)
In Deze Computer spreken we over een 341 GB NTFS Schrijf die niet wilt openen, formateren of een right click menu wilt geven...
Werk in de ict, repareer dagelijks hardeschrijven maar wat hier gebeurt :shocked:...

BTW: Rechter muisklik in Deze Computer werkt echt niet, heb het nu 6 keer gedaan en heb evenveel keren Explorer.exe moeten herstarten...

Ben ik nu aan het instaleren, zal zo offline gaan om ervan te booten, daarna toch maar eens richting bed gaan :p...
In ieder geval hartelijk bedankt voor de hulp, en ik zal morgen vroeg even zeggen of het werkt :)

Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reply, :(

Heb dus na mijn vorige post KillDisk erop los gelaten, die heeft e.a. gedaan en daarna opnieuw opgestart, nu is de harde schrijf helemaal niet meer te benaderen in Windows... (Gaat bij mij wel vaker fout :p , enige niet-windows boot die bij mij werkt is Ghost :D)

Maarja, heb bij Alternate een 2 TB gezien van 60,- van Samsung dus denk dat ik die maar ga halen, die 1 TB is nooit snel geweest, vanaf begin al soms 2 minuten wachten om een map te openen...:confused:

Kortom: ik ga nog proberen de schrijf aan te spreken in Linux, maar heb al een alternatief bestelt,
In ieder geval hartelijk bedankt (Mik Zjegger) voor de goede hulp! :thumb:

Ik zal de komende dagen nog wat knutselen om de schrijf te laten werken, als ik dat voor elkaar krijg zal ik wel even melden hoe ik dat deed mocht iemand anders nog eens zo'n probleem krijgen.

Radical Gamer :D

Laatst bewerkt:
Hoi,
zie je die schijf ook niet onder schijfbeheer? Opnieuw initialiseren (wat een woord zeg)? Het spijt me te horen dat hij nu helemaal niet meer te benaderen is. Wat noem je "redelijk nieuw" voor een schijf? Ligt eraan wat er allemaal mee gebeurd is. Als hij 24u online is b.v. met veel lees en schrijfacties is hij al snel oud.
Voor de rest, graag gedaan hoor en hou ons op de hoogte hoe het is afgelopen. :thumb:

Hij is idd niet meer in schrijf beheer te zien, ik heb de schrijf ongeveer 2 jaar geleden als externe schrijf gekocht, laatst intern gezet aangezien de USB aansluiting niet snel genoeg was om de redelijk grote bestanden die ik erop zet te lezen/schrijven.

De hardeschrijf heeft sinds de aankoop vrijwel nooit aan gestaan, uiteraard wel eens een paar dagen gebruikt, maar niets meer dan formateren om hem aan de praat te krijgen...

Nou ja, was toch al van plan een 2 TB te halen, die zou moeten werken onder Windows 7, en nu deze schrijf 'kapot' (hoop het niet :p) is, kan er mischien nog wel een extra 2 TB bij :D.
Heb vrijwel elke Windows en Linux versie, ook Fedora en een Mac OS ontbreken niet, dan de virtuele hardeschrijven van VMWare, maken bij elkaar toch al vaak dat mijn huidige 750 GB al snel vol zit :o.

Nogmaals, hartelijk bedankt voor de goede hulp, heeft dan wel niet het probleem opgelost maar de snelle en hulpzame reacties zijn minstens even goed :thumb:

Met vriendelijke groet,

Radical Gamer

Graag gedaan hoor en ik hoop dat je 'm op de een of andere manier toch weer aan de praat krijgt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan