Harde schrijf probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dooppie

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Na dat mijn windows op mijn oude harde schrijf het slecht doet heb ik een nieuwe gekocht.
Ik heb de nieuwe harde schrijf samen met iemand op het internet opnieuw ingedeelt en geprobeerd windows 98 SE te installeren.
de windows installeerd ie vanuit de CD-rom op de harde schrijf maar als ik de harde schrijf wil opstarten dan krijg ik de volgende melding:

I/o - fout vervang de diskette en druk op een toets

Wat doe ik fout?

Ik heb hetzelfde probleem gehad en dat was bij een compaq computer. Ik zou eens kijken op de site van de fabrikant van de harde schijf, vaak hebben ze een tooltje om je schijf te installeren.

Met een win 98 opstart diskette start je de pc op, dan doe je fdisk en dan kan je je harde schijf partitioneren

Laatst bewerkt:
Als je pc niet opstart vanaf je cd rom, dan moet je dat in je bios veranderen dat de pc boot vanaf je cd rom

of het kan zijn dat je je nieuwe schijf eerst moet formateren. Dat komt vaker voor bij nieuwe schijven.

Geplaatst door mcamlt
Met een win 98 opstart diskette start je de pc op, dan doe je fdisk en dan kan je je harde schijf partitioneren

Ik heb de Hard disk gepartitioneerd (ingedeelt in C, D en andere drives), het kan wezen dat dat fout is gegaan, maar ja.
De CD-rom ziet ie!
Ik kan uit 2 opties kiezen:
1. windows boot CD-rom
2. windows boot hard disk
(ik weet niet of het boot heette )

ik heb 1 gekozen en installeer dan mijn Windows op mijn C drive.
Daarna doet ie automatisch de PC restarten en ik kies de Hard disk boot.
Melding: I/o - fout vervang de diskette en druk op toets.

trouwens bedankt voor de hulp, ik ben een beetje nieuw in het windows installeren gebeuren.

Geplaatst door Dooppie
Na dat mijn windows op mijn oude harde schrijf het slecht doet heb ik een nieuwe gekocht.
Ik heb de nieuwe harde schrijf samen met iemand op het internet opnieuw ingedeelt en geprobeerd windows 98 SE te installeren.
de windows installeerd ie vanuit de CD-rom op de harde schrijf maar als ik de harde schrijf wil opstarten dan krijg ik de volgende melding:

I/o - fout vervang de diskette en druk op een toets

Wat doe ik fout?

Kabel juist aangesloten?

Geplaatst door Muurhond

Kabel juist aangesloten?

Hij is aangesloten op dezelfde kabel van mijn 'oude' harde schrijf.
Bios ziet de harde schijf en hij staat op master net als bij de CD-rom.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Dooppie

Hij is aangesloten op dezelfde kabel van mijn 'oude' harde schrijf.
Bios ziet de harde schijf en hij staat op master net als bij de CD-rom.

kan jij" het staat op master net als de cdrom uitleggen. "
de cdrom moet slave zijn.

Geplaatst door lucien1788

kan jij" het staat op master net als de cdrom uitleggen. "
de cdrom moet slave zijn.

ok.
Mijn Hard disk staat op: IDE primary master
CD-rom staat op: IDE Secondary master

Mijn oude situatie staat ie op dezelfde settings, dus HD op Pri master en CD-rom op Second master.
Elke keer dat ik mijn nieuwe HD uitprobeer haal ik de stekkertjes uit de oude HD en doet het in de nieuwe.
De computer ziet de nieuwe HD in de bios en ook als ik mijn computer opstart.

Het kan wezen dat de nieuwe HD fout is ingedeelt of fout is geformateerd, maar het kan ook een klein foutje zijn...
Ik ga de CD-rom ff op de Slave zetten!

Kijk eens met Fdisk hoe de schijf is gepartitioneerd.

Geplaatst door crash
Kijk eens met Fdisk hoe de schijf is gepartitioneerd.

Ik denk dat het dat probleem is, nu ff kijken hoe ik op dos komt ;) (boot disk )
Trouwens de CD-rom zetten op slave werkte niet!

Heeft je eerste partitie wel de status "actief"?

Geplaatst door crash
Heeft je eerste partitie wel de status "actief"?

Kan wezen, nu ff kijken waar ik een boot disk kan maken.

Ik heb namelijk niet de 'normale' manier mijn HD ingedeeld, het was namelijk een speciaal programmatje waarbij je heel veel functies had (functies zoals: het bepalen van de aantal cylinders, ect)
Ik kreeg hulp via MSN van iemand.

Geplaatst door crash
www.bootdisk.com
Hier kan je een Win98 bootdisk downloaden daar heb je genoeg aan.

Erg bedankt voor de info, de C drive is actief (status A) en je kunt maar 1 drive actief maken.....ff mijn HD opnieuw indelen...mischien helpt het!

Geplaatst door Dooppie

Erg bedankt voor de info, de C drive is actief (status A) en je kunt maar 1 drive actief maken.....ff mijn HD opnieuw indelen...mischien helpt het!

Heb je de partities van te voren eerst wel geformateerd?

Geplaatst door Dooppie

Ik ga er laat vanavond er aan beginnen...ik ben zo'n grote noob. ik heb voor mijn zelf een site gevonden over Fdisk: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/598646

en formateren weet ik niet precies hoe het gaat, maar het is na mijn idee wel gedaan met het vage programmatje! :)

Na het partities aanmaken en actief zetten van partitie(s), moet je ze altijd nog formateren. Denk dus dat dat nog niet gedaan is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan