harde schrijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

puntenslijper

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
ik heb een probleem door een virus is mijn harde schrijf beschadigt
nu ken ik niet meer op nieuw xp op zetten halp mij

alvast bedank

Als een virus die schijf heeft beschadigd dan kun je gewoon XP installeren. Stop simpelweg de CD in de drive en boot met de CD. Kies vervolgens voor formatteren van de C schijf en daarna kan je XP weer installeren.

Lees svp je eigen bericht ook nog even goed door en verbeter hier en daar wat............... 7 typefouten / geen geplaatste leestekens in zo'n kort stukje leest niet echt lekker.

Laatst bewerkt:
Pas wel op dat je met het formatteren al je bestanden kwijtraakt.;)

dat is juist het probleem dat ken ik niet omdat ik een blauw schrem krijg en hij zegt dat de schrijf beschadigt

Hoe weet jij zeker dat je van CD opstart? Moest je kort nadat de machine opstartte op een willekeurige toets drukken?

nee ik kom gewoon op het boot scherm hij start gewoon op als je normaal xp op zet maar hij komt niet verder dat het laat scherm

Dan start je niet vanaf de CD op, maar wordt vanaf de harde schijf geprobeerd te starten en dat wil niet nee, kennelijk omdat de windowsinstallatie beschadigd is.
Je zal éérst in het bios de opstartvolgorde moeten veranderen naar:

1. CD / DVD
2. HDD
3. ...
4. ...

Eenmaal dat gedaan kun je XP prima installeren.

In de BIOS kom je meestal door na de aan/uit knop te hebben ingedrukt, op F2 Delete of F12 te drukken. Misschien is het bij jouw anders.

Het staat misschien ergens rechts boven, links boven, links onder of rechts onder. Daar staat meestal wel hoe je in de bios komt.

ahaa

ik heb precies hetzelfde probleem i kdoe graag mee met de stelling:love:

ehh...

wat bedoel je met bios waar kan ik dat vinden ik snap je niet helemaal:confused:

het werkt niet staat er iets in bois dat ik kan verdere waar door hij wel opstart naar dat ik de schijf kan kiezen om hem te installeren

Dát schreef ik om 21.12 uur!

Tip: haal er iemand bij die iets meer verstand heeft van pc's dan jij, je bent dan in 3 minuten klaar met je probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan