Hardeschijf formateren er mag dan niets meer opstaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-hulp.tk

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Hallo ik zit met het volgde problbleem ik wil graag mijn oude hardeschijf formateren. Alleen er moet dan ook echt niets meer opstaan ik weet dat je met bepaalde programma's weer bestanden van een hardeschijf kunt halen ook al hebt je hem geformateerd. Kan iemand mij helpen

Groeten :cool:

Wil je na het formatteren de schijf nog gebruiken.
Zo nee dan formatteer je de schijf en leg er daarna een magneet op.

Dan kun je eerst formatteren naar ntfs en daarna weer formatteren naar fat32 dan is het al moeilijker om iets te vinden,
Maar laten we reeel blijven, heb jij er nu echt zulke data opstaan die niet meer gezien mag worden?

Ik vind dit altijd wel een prettige diskette ervoor.

http://dban.sourceforge.net/

Hierbij wil ik wel zeggen dat ik niet aansprakelijk ben voor het verliezen van enige data bij het gebruik van deze diskette :)

Let in ieder geval goed op dat je de juiste schijf leeggooit

Geplaatst door puppie
Wil je na het formatteren de schijf nog gebruiken.
Zo nee dan formatteer je de schijf en leg er daarna een magneet op.
ik zou zeggen een rare methode met die magneet goed voor schijf zal wel niet zijn of is dat voor schijf onbruikbaar te maken hamer is ook nuttig:thumb:

software dat ze vermelden ken ik niet
maar zou blijkbaar ook goed gaan met partities te veranderen zo zouden uw clusters ok dooreengeschud zijn en onmogelijk data kunnen weerhalen

Ibiza,
in mijn vraag staat of de schijf na de tijd nog gebruikt moet worden, is het antwoord nee leg er dan een magneet op.

Simpel

Er is een simpele oplossing.
Gewoon je schijf 1x formatteren en vervolgens je schijf helemaal volschrijven (bijvoorbeeld 1 groot bestand er op zetten en deze een aantal keren bij kopieren)
Gegarandeerd dat je oude data dan helemaal weg is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan