Hardeschijf gegevens onbereikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik kreeg een BSOD op m'n pc die als server dient.(WinXP Pro SP2)
(Stop:0x00000c5)
Pc laten herstarten en nu kan ik m'n F schijf niet meer uitlezen. Deze wordt wel vermeld in de lijst van verkenner als "Lokaal station". Er staan geen gegevens meer van gebruikte ruimte en besckibare ruimte. Als ik bij de eigenschappen van de schijf ga kijken, dan staat er:
Gebruikt 0 bytes 0 bytes
Beschikbaar 0 bytes 0 bytes.

Ik kom dus niet meer bij de data (mp3's) die erop hoort te staan.:confused:

Ik heb Testdisk erop los gelaten, maar kom daar niet verder mee.
MBRtool geprobeerd, maar kom daar ook niet verder mee.

GetDataBack geeft de volgende error:
error bad adress mark

PTEDIT geeft de volgende error:
error reading the mbr at the specified sector

Ik neem aan dat deze schijf echt rijp voor de vuilnisbak is?

Gelukkig Was ik bezig de schijf leeg te maken, dus iets meer dan de helft van de data staat op m'n andere pc. Ik zou toch graag de andere data ook terug willen hebben.

Kan natuurlijk ook de controller zijn, die het begeven heeft, dan kun je nog een printplaat van exact dezelfde schijf gebruiken.( maar waar vind je die )

Een probleem met de schijf zelf, het oppervlak van een platter dus, i.d.g. van de opstartsector, is met chkdsk te herstellen, een softwarematig probleem met de MBR en de bootsector met TestDisk, en een foutieve magnetisatie met HDD Regenerator.

HDD Regenerator staat z'n werk nu te doen.:) Schijf tijdelijk in een test pc gezet, zodat de server zonder die schijf weer aan kan. Anders moet ik wel erg lang wachten tot ik het internet weer op kan. Ben benieuwd als deze klaar is of ik weer bij m'n data kan.

Laatst bewerkt:
Uit m'n hoofd waren er iets van 676 sectoren bad en gerecoverd. Ik moet de schijf nog terug zetten in de juiste pc en dan kijken wat ie doet.(ga ik straks even doen)

Kan weer bij de gegevens op de hardeschijf komen. Bedankt voor de HDD Generator tip.:thumb:

Alleen krijg wel weer de BSOD terug.:(

Stop: 0x000000C5 Alleen verder geen melding boven in het scherm.

Ik kom alleen op DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL, maar dat wordt niet vermeld bij mij.

Kom ook alleen op deze uit.

Hoe hangt die schijf aan welke IDE controller?, alleen als maste/slave, andere controller ook gebruikt, etc. of is het een SATA, en dan aan welke controller.

Met die sumiere info kunnen wij helpers natuurlijk weinig.:p

Toch wel HDD Regenerator gekocht, hè.:)

Toch wel HDD Regenerator gekocht, hè.:)
Tuurlijk.:)

Gegevens zijn nu voor de zekerheid op een andere pc over gezet.

Schijf is IDE en hangt alleen op de tweede RAID-controler ATA133 als Slave. Het rare is, dat die link van M$ over Windows 2000 gaat en ik op XP pro SP2 draai.:confused: Het moederbord heeft alleen IDE. 2 IDE en 2 RAID IDE aansluitingen.

Mobo Abit BX133 RAID.

XP is een opgeleukte versie van 2000, de kernel is vrijwel gelijk.

Het gaat over de driver, maar of dat nu echt de oorzaak is, een probleem met de interface van de schijf blijft staan, die kan ook de corrupte sectors veroorzaken.

Denk dat je afscheid moet nemen van die schijf, lijkt mij sterk dat het aan de controller ligt.
Wat zegt S.M.A.R.T. erover?

Het bordje is dusdanig oud, dat er geen S.M.A.R.T funktie in het Bios zit.:p

Ik zal als ik tijd heb de schijf in deze pc zetten(waar ik normaal mee werk). Deze heeft die funktie wel. Ik moet zeggen kan nu weer alles met die schijf doen en heb tot nu toe, die BSOD alleen gehad toen ik de bestanden over het netwerk verstuurde naar deze pc.:confused:

[edit] Het gaat om dit gerepareerde bordje:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=180641

Misschien moet ik maar eens aan een herinstallatie gaan denken, deze is voor het laatst in januari 2005 geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Smart werkt vaak ook softwarematig met Everest of Hdtune etc.:p

Dat waren nog eens chipsets, voor die tijd dan, overclockbaar tot ver over de grenzen van het geheugen.
Heb hier ook nog een BX6 in gebruik en een BH6 op de plank, en geen lekkende elko's.

Je kunt ook een tooltje van de schijffabrikant erover heen gooien, voor de zekerheid.
En de drivers herinstalleren, ook voor de zekerheid.

Hmm even niet bij Everest stil gestaan, alleen die pakt smart niet van de schijf.:(

Tja BX bordjes, daarom gebruik ik hem nog lekker stabiel(tot nu toe) Heb er wel mee geklokt en kon inderdaad goed klokken ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan