Hardeschijf gewist?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Heit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Heit

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Ik heb 2 harde schijven in de pc waarvan ik 1 wilde wissen en XP erop te zetten; dus de partities gewist om een nieuwe te maken, maar dus ook die partitie gewist op de andere schijf waar XP opstond die ik wou houden.

Mijn vraag is of ik ook nog gegevens eraf kan halen(en hoe?) of dat alles definitief is gewist?! het gaat om mails en enkele documenten.

PC-gegevens: Medion pentium 4, XP-pro. hardeschijf: Seagate, ST340015A, 40GB.

B.v.d.
Roelof

Ligt er aan.
Als je er niets meer naar toe hebt geschreven is er een goede kans dat je er met de juiste tool wel iets van kunt redden.

Een tooltje waar solaris op doelt is oa recuva, die is te vinden op www.piriform.com/recuva
En idd is het beter om zo snel mogelijk te proberen die data terug te halen, zolang er nog niets naar toe is geschreven.

Ligt eraan:

Hoe je geformatteerd hebt. Indien snel is er met veel vakmanschap nog wel wat terug te halen. Heb je echter volledig geformatteerd, & bovendien heb je daarvoor ook nog geherpartitioneerd, dan met een heleboel kunst & vliegwerk een heel stuk minder.

Ik mag van de moderati geen koeieletters meer gebruiken in deze gevallen, dus:

STOPPEN!!! NIETS MEER DOEN!!!

Zodra je ook maar iets schrijft naar de schijf, neemt de kans dat je nog wat terug kan halen enorm af!

Voordat je ervoor kiest om bv. Recuva er op los te laten, maak eerst een plan van aanpak & controleer of dat plan echt zal werken voor je het executeert!

Bedankt voor de info!
Ik heb de disk nog niet geformatteerd (omdat ik hem niet meer hoef te gebruiken), maar dat zal denk ik wel moeten voordat ik onderstaande programma`s er op los laat.
Ik heb "restoration" en "Pci filerecovery" gedownload en zal daar waarschijnlijk morgen met aan de gang. Ik hou jullie op de hoogte...

Hoe zou ik dit oplossen?
Harde schijf uithalen en in een case plaatsen , kun je dan gebruiken als externe schijf.
Aan een werkende computer aansluiten en langs die weg alles recepureren.
Ik weet niet welk e-mail programma je gebruikt, maar je zou dan ook zo je e-mail berichten en contactpersonen kunnen importeren.
Een case is niet duur en vind je in elke goede computerwinkel. Wel opletten voor de aansluiting. IDE of SATA
Of je kan de schijf ook in een dockingstation plaatsen.
http://www.blueface.nl/computer-behuizingen-c-192_68.html

Hij heeft het al gepartitioneerd (of alleen partities gewist, niet duidelijk). Wel wat aan de hand dus!
:P

Gelukkig blijkbaar dus nog niet geformatteerd, & dus maak je nu met Recuva toch wel een heel stuk grotere kans om je levenskronieken te repatrieren...

Maar nogmaals: Lees je eerst in het herstelprogramma goed in voordat je het wil gaan toepassen (executeren), maak aan de hand daarvan een plan, controleer dat dubbel, test het bij voorkeur op een vervangbare schijf, & pas als je heel zeker van je zaak bent, helemaal wakker & bij de tijd, uitvoeren.

Anders: Wachten, niets doen! Paar dagen je data missen is iets heel anders dan het voorgoed kwijt zijn!..

Update: ik heb de schijf snel geformatteerd, anders kwam ik er niet in, toen "Recuva" er op los gelaten maar die kon niets vinden, toen was "PC inspector" aan de beurt en die heeft 'root' gevonden met bestanden/extensies als; bmp, dbf, gif, jpg, xls, doc, pdf, png, tif, exe, avi, wav, zip en arj maar geen .pst(outlook 2007) die ik het liefst wil!
Iemand een idee hoe ik die zoeken/vinden kan??PC Inspector File Recovery.jpg

Met het programma GetDataBack heb ik in een soortgelijk geval al eens 75% terug weten te halen. Er is een uitvoering voor Fat32 en voor NTFS beschikbnaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan