Hardeschijf in draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardeschijf

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
38
Beste forumleden,

Na ruim 2 uur het Internet afgezocht te hebben geef ik het op.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vandaag heb ik een netwerk harddisk gekocht, de CHD3NET van Conceptronic.
Deze heb ik doormiddel van een ethernet kabel aangesloten op de draadloze router van Sitecom, de WL-153 MIMO XR Wireless Network Broadband Router. Deze ethernet kabel is dus in 1 van de 4 aansluitingen van de router gestopt.

Nu alleen het probleem, ik krijg met geen mogelijkheid de HD te zien op de laptop. Er is wel een draadloze Internet verbinding. Moet ik bijv. eerst een draadloos netwerk instellen of iets dergelijks? Of iets in in de instellingen van de router? Of kan ik de HD niet eens direct aansluiten op de router? Wie ow wie kan mij helpen?

Je zou me er een groot plezier mee doen!

Alvast bedankt!
 
Toegang via FTP op het netwerk. Hoe zou in de handleiding moeten staan.
Alleen als je heb aan een van je PC's hangt via USB zal je hem direct zien.
 
Toegang via FTP op het netwerk. Hoe zou in de handleiding moeten staan.
Alleen als je heb aan een van je PC's hangt via USB zal je hem direct zien.

Bedankt voor je snelle reactie! Alleen is dat wat ik nou juist niet wil. Is er nog een andere mogelijkheid?
 
1. Nog even een linkje naar de handleiding.

2. Heb de handleiding niet doorgelezen, maar ik vermoed van niet.
Waarom niet gewoon aan een PC (via USB) hangen die altijd aan staat?
 
Laatst bewerkt:
1. Nog even een linkje naar de handleiding.

2. Heb de handleiding niet doorgelezen, maar ik vermoed van niet.
Waarom niet gewoon aan een PC hangen die altijd aan staat?

Dank je voor de handleiding. Als ik er een FTP van maak zeg maar dan moet de HD evengoed aan pc hangen toch?
Ik heb een laptop en beschik niet over een vaste pc. Wilde juist de HD draadloos benaderbaar maken.
 
Nee.

Gewoon een FTP verbining maken vie Internet explorer.
http://169.254.0.1/ (Voor alle andere lezers, deze link werkt alleen als je zelf ook zo'n drive hebt).
user naam en wachtwoord intypen en je hebt toegang.

Ipv een D of E in je windows verkenner (is eigenlijk ook gewoon internet exploror... kijk maar eens in taakbeheer -> explorer.exe)
heb je nu dus http://169.254.0.1/ als drive letter, verder is er niet zo veel verschil.
Wel is het natuurlijk een netwerk drive dus zal hij daar tussen staan.

N.b. Probeer dit eens (geen idee of het werkt, kan het zelf niet even uitproberen).
Ga na Netwerk (of verkenner) Extra, Netwerkverbinding maken.
Drive letter kiezen, bij map http://169.254.0.1/ invullen, mogelijk moet het ook \\169.254.0.1\ zijn om te werken.
Klik op andere gebruikersnaam, vul in en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Heb de handleiding inmiddels doorlopen. Maar krijg het niet voor elkaar. Ik kan de HD nog steeds niet in. Ook niet als ik de ethernet direct aansluit op mijn laptop. Kan hem via 'extra'> netwerkverbinding niet vinden. Krijg wél 'contact' middels het ip adres van HD. Hier kan ik echter alleen de instellingen aanpassen.
 
2.1 en 2.8 lijken me van belang, staat i aan en heb je een user aangemaakt.
Admin lijkt me zo te lezen alleen voor het beheer bedoeld.
 
Die heb ik inderdaad gedaan.
Als ik dan naar Verkenner/deze computer ga en kies voor extra > netwerkverbinding maken. Kies ik gewoon een willekeurige letter. Voer het ip nummer in, anders gebruikersnaam (hier voer ik de naam+w8woord in zoals ik dat ook heb ingevoerd in de setup van de HD. Vervolgens zegt hij: kan netwerkpad http://169.254.0.1/ niet vinden.

Wat ik weet van mijn eigen online FTP (webhosting) is dat je in de URL balk ftp.domeinnaam.nl moet invoeren. Moet zoiets ook niet op deze manier?
 
Ik heb hier ook een schijf die via een netwerkkabel kan worden aangesloten.

Om deze via netwerkkabel te kunnen zien moet ik op iedere pc waarmee ik hem wil kunnen benaderen software installeren (NDAS Device management). Ik heb dat met twee pc's geprobeerd en dat werkte OK.

Nu hangt het gewoon via een USB poort en is dan door alle pc's te benaderen. De reden dat ie via usb is aangesloten is dat ik geen plek meer had op mijn modem.
 
heb je computers soms een vast ip adres
en heb je je router soms ingesteld op vaste ip adressen
 
HIJ DOET HET!!!!

Ik heb de netwerkkabel puur toevallig eruit en erin gedaan en zowaar zag hij hem! Nu ook draadloos! Super bedankt voor jullie snelle reacties!:thumb: En dat op zaterdagavond!

Nogmaals, top!
 
Lijkt me qua actie/resultaat gelijk aan puntje 3 uit de handleiding... Maar mooi dat het allemaal werkt. N.b. ook dat met Netwerkverbinding maken uit dit bericht?
 
Laatst bewerkt:
Je zou hem inderdaad onder dat kopje kunnen zetten. Ben alleen nogal een leek met dit, vandaar. Netwerk ook. Enige jammere van het apparaat zelf is dat hij niet tegelijk werkt met USB en netwerk kabel. Heb de HD namelijk op m'n HDrecorder aangesloten om zo muziek af te kunnen spelen. Maar kan niet alles hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan