Hardeschijf in dvd-recorder plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjigoow

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Goedemiddag,

Ik heb een oude dvd-recorder van mijn broer gekregen. Dit is er 1 zonder ingebouwde hardeschijf.
Een kijkje aan de binnenkant maakte duidelijk dat de daadwerkelijke recorder (de drive dus) gewoon met een IDE verbonden zit
op het moederbord van de dvd recorder. Nu was ik benieuwd; Is en een kans dat de drive vervangen kan worden door een harde schijf?
Dvd's kijkt toch geen mens meer, en anders gebruik ik daar mijn playstation voor. Voor opnemen vind ik dit echter wel een handig apparaat,
maar het kleine formaat van dvd's drukken de pret al snel.

Ik kon er op internet niks over vinden, ik ben er bang voor dat dit genoeg zegt, maar toch. Iemand dit al is geprobeerd?

M.v.g. Gijs Bruggeman

Plaats merk en type eens.... via de specs komen we er misschien uit...

Dag André, bedankt voor je snelle reactie.
De dvd recorder is een Sony RDR-RX300. De drive die er in zit is een Sony DW-U15A.

Als je de dvdrecorder wilt vervangen door een hdd en ze hebben beide dezelfde aansluiting lijkt het me geen probleem. Moet kunnen. Ik denk alleen dat opnemen op de hdd lastig gaat worden omdat de ingebakken firmware van het apparaat hier niet in voorziet... Denk ik...

De proef of de poeding is in de teesting, dus ik zeg: het is een krijgertje en je verliest niets als t fout gaat. Deksel eraf, brander eruit, hdd erin en in de muur pluggen. Kijk wat er gebeurt en wat je er mee kunt. Je hdd gaat er niet kaput van. Zie het als een leermomentje: gaat t fout, dan gaat t fout.

Ik nam de gok...

@snijworst&andré: Daar was ik dus ook al bang voor, maar ik ben niet bekend met de werking van IDE. Stel dat het enige dat de recorder naar
de drive zou sturen "Schrijf nullen en enen in deze volgorde" was, zonder te kijken naar wat voor apparaat het is, dan zou het waarschijnlijk wel lukken.

Het nadeel van het gewoon proberen is dat ik geen IDE schijf heb liggen, dus ik zal op zoeken moeten gaan naar 1. (Ik ken niemand die een IDE schijf heeft liggen)

Ik ging er even van uit dat je een ide hdd bij de hand had. Kennelijk is dat niet zo. Marktplaats kan wat dat betreft uitkomst bieden...

Een beetje laat. Ik had niet gezien dat er gereageerd was.

Ik wacht dan wel tot ik iemand tegen kom met een gratis IDE schijf. Om nu een schijf te kopen is een beetje jammer van het geld aangezien IDE nooit meer gebruikt wordt. Ik laat het hier weten als het zo ver is!

Mvg

Ik heb hier nog een stapeltje oude ide hdd's liggen waar je er zo eentje van mag hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan