Hardeschijf kaduuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BendeBoy

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2006
Hallo,

Ongeveer 2 weken geleden toen ik mijn PC wou opstarten kreeg ik een BSOD.. dit had ik zo opgelost door eventjes een chkdsk /f in Recovery Console te doen. Alleen nu zit ik weer met problemen.

Gisteravond wou ik de PC opstarten, maar ik kreeg een vreemde melding: Operating System Not Found. Met beetje moeite is het me uiteindelijk gelukt om de PC vanaf CD-Rom op te starten en heb in de Recovery Console FIXBOOT, FIXBMR en CHKDSK uitgevoerd... het was weer mogelijk om op te starten..

Alleen nu zit ik met het probleem.. het opstarten van mijn gebruikers account duurt enorm lang - systeemprocessen starten niet echt makkelijk op. Verder werken vele toepassingen niet meer, waaronder systeemherstel - ik krijg deze melding:

De computer kan niet worden beveiligd met Systeemherstel. Start de computer opnieuw op en voer systeemherstel vervolgens opnieuw uit.

Ligt dit aan mijn harde schijf en ligt deze op sterven?...
Hopelijk kan iemand me hier uitredden..

Bij voorbaat dank,
Daniël :)

Hoi !

Riekt inderdaad naar een stervende HDD.

Nieuwe aanschaffen, en nu het nog kan alles overzetten.

Je kunt evt. de HDD controleren met een tooltje van de fabrikant.

De meeste staan ook op deze bootable CD: http://www.ultimatebootcd.com/

Succes,

Harry.

Zit momenteel op mijn D:\ Partitie, heb maar eventjes een tweede installatie gedaan - hier doet Windows het perfect.. de Windows op de andere partitie is ernstig beschadigd..

Voer nu hier een herstelcontrole uit.. dat werkt nu wel in ieder geval.. hopelijk haalt het iets uit..

Zijn er verder nog alternatieven wat ik uitproberen kan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan