hardeschijf kapot?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jurrr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurrr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
ik heb alles van me harde schijf op een andere pc gezet omdat ik windows opnieuw op me pc wilde zetten, alleen nu istie halverwege de installatie en dan mist er een file maar als ik hem dan overnieuw laat opstarten gaat hij precies naar die foutmelding en gaat hij weer overnieuw. Weet iemand wat ik het beste kan doen?
bedankt:thumb:

ik heb alles van me harde schijf op een andere pc gezet omdat ik windows opnieuw op me pc wilde zetten, alleen nu istie halverwege de installatie en dan mist er een file maar als ik hem dan overnieuw laat opstarten gaat hij precies naar die foutmelding en gaat hij weer overnieuw. Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Geeft de hardeschijf geen rare geluiden etc???

.

nee helemaal niks, maar ik kan er nog wel vanaf opstarten

En geeft hij ook aan welke file hij mist?

Ik ga er niet van uit dat je HDD kapot is.

Melding

C:\WINDOWS\system32\presetup.cmd- FILE NOT FOUND !
C:\WINDOWS\system32\setupORG.exe FILE NOT FOUND !
( setupORG.exe -> Original windows Setup.exe)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
POSSIBLE CAUSE:
1. '' Presetup.cmd'' not exist in the i386 folder on UXPCD
'' setupORG.exe'' not exist in the i386 folder on UXPCD
2. Check your ''txtsetup.sif'' in the i386 folder on UXPCD
--- Txtsetup.sif:-------------------------------------
[SourceDisksFiles]
setupORG.exe = 1 ,,,,,,,2,0,0 must exist
presetup.cmd = 1 ,,,,,,,2,0,0 must exist
SETUP ABORT

Heb je de schijf geformatteerd alvorens een nieuwe installatie uit te voeren?
Dat zou ik eerst doen.
Dan nog het probleem? Dan zou ik even een andere CD proberen.
Is het een orginele XP CD en geen herstel CD toevallig?

Melding is duidelijk: Je CD lijkt niet compleet. Hierdoor wordt tijdens de XP setup niet het bestand presetup.cmd en setupORG.exe naar de Windows\system32 map gekopiëerd.

Overigens is dit geen 'normale' XP installatie-cd maar een aangepaste.
Kijk hier, misschien heeft die een directe oplossing voor je probleem.

Tijs.

omdat ik windows opnieuw op me pc wilde zetten. Weet iemand wat ik het beste kan doen?
Je gebruikt idd. een schijf waar een slipstream Windows op staat. Waarom geen normale?
Geen slipstream cd / DVD gebruiken, of één die goed gemaakt is.

Schijnt te liggen aan het gebruik van Driverpacks bij unattended installatie, die even wat belangrijke bestanden ombenoemen en zo... ;)

hier, in de 2de posting staat een uitleg en een workaround, door setup.ex_ van de originele XP cd te expanderen, die dan te hernoemen naar setuporg.exe etc.
Dirty tricks, maar blijkbaar nodig als je van die Driverpacks gebruikt.

Tijs.

maar hoe ga ik dan nu verder? want ik kan alleen maar de hele tijd het zelfde stukje doen dat hij gaat opstarten dan gaat hij windows xp laden en dan komt die melding. en opstarten opnieuw maar dan van een andere cd lukt ook niet:( sorry mensen ik snap er niet zoveel van:o

Ik raad je aan gewoon bij de lokale pc-reparateur je pc aan te bieden, samen met een originele xp cd waar je een werkende CD-code voor hebt, het moederbord-boekje en de alle cd's en hem dan een geslipstreamede xp cd te laten maken die je kunt gebruiken.

Misschien een goed plan om deze pc-reparateur ook maar gewoon de hele basis-installatie te laten doen ook.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan