hardeschijf kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

aviator

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
ik zette gisteren mijn pc aan en toen gaf hij aan dat mijn harde schijf een failure had en dat ik hem moest vervangen.
dus kan mijn pc niet meer opstarten weet ook iemand of dit opgelost kan worden?
en als de enigste optie is een nieuwe harde schijf te kopen zou ik graag wat advies willen voor een goede hardeschijf van ongeveer 500 GB

alvast bedankt

Heb ik ook wel eens gehad. Schrik want je data is weg.
Bij mij hielp het om hem eens aan te sluiten in een andere PC, dus met een andere controller. Hierop kreeg ik wel foutmeldingen maar de disk ging tenminste wel weer aan de gang en kon ik de data veiligstellen.
Bij mij betrof het toen een PATA-disk, dus even opletten op master/slave settings of cable-select.

Voor een nieuwe disk: je hebt niet aangegeven of het PATA of SATA is, maar ik heb heel goede ervaringen met de Samsung Spinpoint F3 disken: stil, zuinig en snel.

hoe kan je zien of het een pata is of een sata??
want ik kan hem dus niet opstarten

(volgens mij is het een sata maar dit wil ik wel ff zeker weten)

er zit nu een Hitachi HDP725050gla360 in

Laatst bewerkt:
op internet staat dat dit een SATA is alleen het gekke
ik heb net diagnostisch hulpprogramma voor hardware gedraaid en er is niks mis met mijn harde schijf
er staat niet egt hele belangrijke bestanden op de harde schijf en ik kan hem nu volgens mij hertellen dat alles eraf gaat
dit ga ik eerst nog proberen en als dit niet werkt dan ga ik op jullie advies af

het systeem herstel heeft niet gewerkt de computer crash dumbte.
dus nu moet ik waarschijnlijk wek een nieuwe kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan