Hardeschijf kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hallo allemaal,

Mijn vader heeft al enkele jaren een acer laptop. Helaas vertoont deze de laatste tijd zwakke momenten. De laptop is in een paar maanden tijd al twee keer naar een computerwinkel geweest, omdat de laptop niet meer wilde opstarten. Er werd na de tweede keer gezegd dat mogelijk de hardeschijf kapot zou gaan/is. Het is geen wonder dat de laptop nu weer problemen vertoont. Veilige modus opstarten werkt niet en opstartherstel ook niet, telkens krijgen we voor 0.1 seconden een blauw scherm te zien en start hij weer opnieuw op. Nou hebben we van de computerwinkel een cd meegekregen waar op staat: ubcd. Deze cd heb ik meerdere malen opgestart en wat mee gepield. Er staan programma's op maar ik heb geen enkel idee wat ik er mee moet doen. Nou dus het volgende: is de hardeschijf kapot? en zo ja kan ik deze laten maken of kan ik dit ook zelf? (de pc is immers al voor twee keer gerepareerd). En wat zijn de mogelijkheden van de ubcd cd? Zijn er andere oplossingen?

Ik wil jullie alvast bij voorbaat bedanken, ik heb immers al veel goede hulp hier gekregen :)
Vriendelijke groet,

Luuk

Download HD Tune en scan de HDD even. Gebruik Error Scan(Laatste Tabblad)
Als er rooie blokjes zijn is die kapot. Kijk na de scan ook bij Health of daar wat word aangegeven.

Hallo,

Bedankt voor het antwoord! Maar kan ik dit programma gebruiken zonder dat de laptop bij het bureaublad komt? Moet ik dan het programma op een cd als iso zetten of op een USB stick en daarvandaan booten?

Groetjes

Hoe kan ik dit programma gewoon openen zonder dat ik in mijn Windows kan komen? Ik begrijp het niet helemaal.. De computer start op tot en met het windows logo en dan een blauw scherm en start ie opnieuw op. Nogmaals: moet ik het .exe bestand op een usb zetten en zo ja hoe verder?

Begin met die UBCD, zoek bij de testtool voor harde schijven naar het merk van die schijf en test die eens ermee, zie je hoe of wat.
Wel even de schijf uit de laptop bekijken voor het merk.

Ook kun je die schijf eruithalen en in een PC erbij hangen om te controleren.

Of met de W7 DVD opstarten en een chkdsk /r uitvoeren in de command-line.
Ook kun je vanaf die W7 dvd ook de huidige installatie controleren.
Vermoeden is alleen dat je geen W7 DVD hebt.

Bedankt voor het antwoord :)

ik ben nu aan het testen met een of andere test van de UBCD, geen idee welke, maar heb iets gekozen. Indien hij fouten aangeeft, wat is dan het beste om te doen? En hoe kan ik de HDD er schadevrij uithalen en aan mijn pc koppelen en weer terugstoppen?

Groetjes

Indien je de schijf in de PC erbij hangt kun je ook dat eerst genoemde tooltje erop los laten en mocht de schijf veel fouten hebben hoef je hem ook niet meer terug te stoppen, wordt het tijd voor een nieuwe.;)

Ja als die rooie blokjes aangeeft is een andere HDD het beste :P Oh en zorg dat je je batterij uit je laptop hebt voordat je dingen gaat verwisselen.

Ik maak eerst deze test af en kijk wat het resultaat is. Ik overleg vanavond wel met mijn vader of ik de HDD er uit mag halen etc. Anders brengen we hem wel gewoon naar winkel of kopen we een nieuwe laptop/HDD.

Ik bedoel natuurlijk een laptop-hdd ;) De test is afgerond en krijg de volgende error IMG_0908[1].jpg. What to do?

Hallo,

het is me gelukt om de laptop weer aan de praat te krijgen. Heb via Parted Magic de HDD enigsinds hersteld geloof ik, vervolgens heb ik opnieuw windows geinstalleerd en het werkt. Nu had ik de mogelijk om HD-tune te installeren en te controleren. Het resultaat: HDD.jpg

Dit betekent dus dat er stukjes kapot zijn? Ik heb gelezen dat je via spinrite iets kan repareren. Is dit waar? Wat is het beste om te doen?

Vr gr,

Luuk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan