Hardeschijf niet FAT32

Status
Niet open voor verdere reacties.

cjvandijk

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Mijn computer liep laatst vast wanneer windows werd gestart en aangezien niets anders kon bedenken ben ik op het briljante idee gekomen om de harde schijf met veel voor mij belangrijke bestanden (muziek etc.) in een andere computer te zetten. Dit was allemaal gelukt en de schijf werd herkent, echter even de bestanden kopiëren van deze schijf naar de andere schijf kon niet...geen authorisatie of zoiets dergelijks. Ik heb handmatig alle bestanden van deze schijf afgehaald en alleen de voor mij belangrijke bestanden in één map laten staan en vervolgens de schijf weer in de andere computer teruggeplaatst. Nu wordt de schijf niet in de BIOS herkent en tevens wordt er aangegeven dat de schijf niet FAT 32 gepartioneerd is en ik dus windows niet opnieuw op deze schijf kan zetten...

Ik zou niet weten wat ik nu moet doen het laatste is in ieder geval de schijf weggooien...

groeten.

ik heb geprobeerd windows 98 en windows xp te installeren..ik heb voor beide systemen opstartdiskettes gemaakt.. In geval van windows 98 wordt er het zojuist genoemde probleem aangegeven dat FAT of FAT32 verhaal en bij windows xp werd er op een gegeven moment een foutmelding gegeven bij diskette 2 ik dacht dat hij aangaf corrupted file..

Goed lezen wat in Leesvoer wordt verteld.

Dan heb je geen Diskette nodig

ok..sorry ik zal het nogmaals lezen

in ieder geval al bedankt voor de support op dit moment

ik heb de computer op laten starten via de cd-rom, maar als setup windows xp dan wil gaan installeren wordt er aangegeven dat er geen schijf station gedetecteerd kan worden..

Nog maar eens goed terug lezen!!

Zodra het scherm komt waar je kan kiezen op welke schijf dat moet.

En tussen haakjes ,staat de HD wel als Master gejumperd?

ik heb zojuist de computer open gemaakt en had dat ook bedacht dat hij misschien niet op master staat...

trouwens zou de schijf ook echt helemaal kapot kunnen zijn en zo ja...zijn gegevens dat definitief weg???

ik heb zojuist de computer open gemaakt en had dat ook bedacht dat hij misschien niet op master staat...

trouwens zou de schijf ook echt helemaal kapot kunnen zijn en zo ja...zijn gegevens dat definitief weg???

Ja en Ja,maar als je er een ander besturing gaat opzetten dan helemaal.

Wat is er mis mee?En is in een andere PC er bij plaatsen dan niet goed gelukt

ik heb de jumper verzet, maar dat maakt dus ook niet uit want de schijf wordt niet herkend...

misschien moet ik er nog bij zeggen dat ik zoveel heb zitten *****n met toen de schijf in die andere computer zat met bestanden verwijderen en verplaatsen dat ik de schijf toen om zeep geholpen heb.

ik bang dat het ophoudt ja. want de bios moet de schijf toch op een gegeven moment gewoon herkennen. Wat betreft de schijf het gaat hier om een oude schijf van 20gb die ik waarschijnlijk dus zelf heb gesloopt. Enige idee wat de kosten zijn wanneer de data op deze schijf nog door een professional eraf gehaald kan worden..??

zou de data er nog wel opstaan? (ik heb hem niet opgemaakt, laten vallen, geformateerd etc etc)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan