Hardeschijf niet herkend na upgrade windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sercan.M

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Hallo,

Ik gisteren een upgrade gedaan naar windows 8, nu heb ik een probleem.
Na de upgrade naar windows 8 worden 3 van mijn 5 harde schijven niet meer herkend, alles zit goed verbonden en de sata controller drivers zijn up-to-date.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Alvast Bedankt!

-Lolmaster15

Wat staat er in schijfmanagement? en hoe? kun je ze daar niet initialiseren?

In de schijfmanagement krijg ik ze ook niet te zien. Ook een van de twee dvd speler wordt om een of andere reden niet herkend(dit was ik bij de eerste post vergeten te melden).

Sorry maar ik weet niet wat een 3e party controller is, maar de schijven zitten dus gewoon op de sata poorten van mijn moederbord 3 schijven op Sata 3 en de rest op Sata 2.
De moederbord is een: Asus Rampage IV Formula

-Lolmaster15

Dat is hem inderdaad, maar er zitten 4 Sata 3 Poorten op en 4 Sata 2 Poorten.
En over de windows 8 driver die heb ik al op mijn systeem geinstalleerd.

-Lolmaster15

Weird, ze staan wel in de bios?
Zou niet weten waarom niet, maar toch.

Ook die Intel sata driver geïnstalleerd?, hoewel die wel in W8 zal zitten.

PS, lees ook net iets bij de bios updates, kijk daar eens.

Laatst bewerkt:
Dat klopt ze zijn wel zichtbaar in de bios.
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de drivers omdat deze dus allemaal up-to-date zijn.

-Lolmaster15

Wel in bios niet in windows8, lijkt mij een probleem tussen die 2 en door drivers worden de devices pas bruikbaar, ook al zitten ze al in windows of ze moeten apart worden geïnstalleerd.
Kijk eens in de logboeken of je er wat over kunt vinden.

In de logboeken staat hier niks van tussen... is er nog een andere mogelijkheid? Zo niet dan ga ik het simpel aanpakken en ga ik weer terug naar windows 7.

Is er niemand anders die enige ervaring heeft met dit probleem? Of een oplossing?

Ik ben nog niet terug naar windows 7 dit ga ik pas doen als ik er binnen een paar dagen geen oplossing voor heb.
Er is helemaal niks met deze schijven gebeurd heb tog nog voor de zekerheid de tooltje laten draaien maar ook die laat zien dat er maar 2 schijven zijn.
Volgens mij is het probleem iets met de sata controller of poorten van de schijven verwissel doen ze het wel.

Nou dat vind ik dus wel erg apart.. Die tooltje laat dus zien dat iedere apparaat die aanwezig is outdated is, dat lijkt me heel sterk ik heb namelijk alle nieuwste drivers handmatig gedownload en daar 2 scanner over heen laten lopen,
Maar zoals ik al zij dit tooltje geeft dus aan dat alles outdated is(wil wel proberen om alles te laten regelen via die tooltje maar is geen freeware..).

Volgens mij is een uitleg niet nodig want als ik jou zin zo lees heb je het precies goed begrepen:)

Laatst bewerkt:
Dat tooltje is volgens een bericht die ik krijg alleen voor asus notebooks ik heb namelijk alleen maar een moederbord van asus in mijn systeem. Maar de bios is ook al op de nieuwste versie (2105) die had ik al een paar dagen terug geupdate.

Kon de live update tool ook niet meer vinden en dacht dat dit dezelfde was, pff.
Gaat het nog regenen ook.:mad:

Nieuwste bios en drivers, schiet mij maar lek.( gaat het nog inregenen ook)

In apparaatbeheer staan beide sata controllers?

Overigens is het een gebugt OS, ik heb er 5 schijven inhangen, die overigens wel worden gezien in W8, geïnstalleerd met de anderen eraf, maar ben ik een keer op W8 geweest hebben alle volume's een dirty bit te pakken en worden bij opstart met XP, W7 of Vista overal een chkdsk op gedaan, wat niet eens helpt tegen een dirty bit, alleen ontkoppelt een chkdsk /f wil dan wel op alle volumes, 10 dus, grrrr.

In het apparaatbeheer staan inderdaad beide sata controllers.
Sorry maar het tweede deel van jou verhaal begrijp ik niet helemaal moet ik de chkdsk commando uitvoeren of was het alleen als voorbeeld bedoeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan