Hardeschijf niet vol maar zegt van wel!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

R J H

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Sinds ik de ext. hardeschijf omgezet heb naar NTFS doet ie het niet meer. Wanneer ik hem inschakel gaat het indicatielampje branden en hoor je hem starten, na twee tot drie seconden gaat het lampje uit en word het stil. Hij wordt helemaal niet meer gevonden door de computer, ook niet wanneer hij start. :confused:

Is dit een losstaand probleem of het gevlg van het vorige?

graag tips.

R

P.S. Hij is wel vaker uitgevallen, maar dan na een dag draaien en dan was aan en uit zetten genoeg om er weer nieuw leven in te blazen

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Probeer je soms een bestand groter dan 4Gb op te slaan op de externe hardeschijf? Zo ja, dan is de schijf waarschijnlijk FAT32 geformateerd. FAT32 kan niet overweg met bestanden groter dan 4GB.

Ja dat klopt, maar heb er eerder ook al bestanden 10 GB of meer opgeslagen, toen was er geen probleem. Maar bedankt voor de snelle reactie:thumb: zat net te denken over een dag of drie nog eens te komen kijken :)

Soms kun je heel snel een reactie krijgen hier, het kan ook langer duren.:)
Kijk eens bij de eigenschappen van de schijf. Wat voor bestanden van 10GB kon je wel overzetten? Probeer je nu een ISO over te zetten?

Tot nu toe voornamelijk .rar voor groter dan 4GB Ook een aantal iso en Mdf maar kleiner dan 4GB. De bestanden die ik nu pobeer op te slaan: 1 folder met ongv. 100 pdf bestanden van samen 20,4 GB en twee .iso van 4.3 GB

Als de schijf inderdaad FAT32 is, zou je kunnen overwegen deze naar NTFS te converteren. Inprincipe gaat dit zonder data verlies. Let wel er kan altijd iets mis gaan.

Dat doe je door naar start, uitvoeren te gaan en daar cmd intikken en op ok klikken.

In het nieuwe scherm tik je in: convert x: /fs:ntfs (waarbij x je driveletter is) en druk op enter
Bron:
M@rio

Bij de eigenschappen van de schijf. In verkenner (Deze computer) met rechts op de externe schijf klikken en kiezen voor eigenschappen.

Ok... er staat inderdaad Fat32. Dan gaan we dus converteren, dank je hartelijk voor je hulp. Jullie zijn duidelijk sneller en professioneler dan al die vervelende commerciele helpdesks enz. :D

nogmaals bedankt

Laat maar even weten of het inderdaad geholpen heeft.

Tja, wij doen dit allemaal vrijwillig en de meeste als hobby.:)

Hij viel 2 keer uit... stopte er gewoon mee, maar drie maal is scheepsrecht. Dus nu doet ie het uitstekend :D

Dus voor de derde keer, bedankt voor de hulp:thumb:

Sinds ik de ext. hardeschijf omgezet heb doet ie het niet meer. Wanneer ik hem inschakel gaat het indicatielampje branden en hoor je hem starten, na twee tot drie seconden gaat het lampje uit en word het stil. Hij wordt helemaal niet meer gevonden door de computer, ook niet wanneer hij start. :confused:

Is dit een losstaand probleem of het gevlg van het vorige?

graag tips.

P.S. Hij is wel vaker uitgevallen, maar dan na een dag draaien en dan was aan en uit zetten genoeg om er weer nieuw leven in te blazen

Kijk eens in apparaatbeheer of je daar vraagtekens hebt staan.

Ik had hetzelfde probleem maar ik ben bang voor dataverlies als ik van fat32 naar ntfs ga formatteren. Eers alles wat op de schijf staat maar ergens anders opzetten.
Groet Hans

Als de schijf inderdaad FAT32 is, zou je kunnen overwegen deze naar NTFS te converteren. Inprincipe gaat dit zonder data verlies. Let wel er kan altijd iets mis gaan.

Bron:
M@rio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan