HardeSchijf Onbereikbaar! Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0129

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2008
Berichten
0
Hallo,
Een tijdje geleden kregen we een melding op de computer dat AVG was uitgeschakeld, ineens:shocked:. We probeerde hem weer in te schakelen maar dat werkte niet. Even later werd het scherm zwart met een knipperend plaatje in het midden met de tekst "gevaarlijk spyware op uw pc" of in ieder geval iets in die richting, precies weet ik het niet meer, want het is nu weg. Nu hebben we geen achtergrond meer, eentje met een instructie er op hoe je hem weer kan inschakelen etc. maar dat werkt ook niet. Ook blijft er rechts onder een rood rondje staan met een zwart kruis er in met het tekst balkje erboven dat de computer geïnfecteerd is. Als we er op klikken worden er sites geopend van een anti-virus software die we dan moeten kopen, of een gratis internet scan die we kunnen doen. Klikt als een soort ad-ware dus. Maar het ergste is nog wel dat we niet bij de harde schijf kunnen! Je kunt geen 1 programma openen. Als je vanaf die sites die geopend worden naar google wil bijv. lukt dat ook niet.
Computer afgesloten, opnieuw opgestart, krijgen we 3 meldingen. 2 er van kunnen we weg klikken, 1 blijft open. die open blijft geeft nummers etc aan, het gaat er over dat de harde schijf niet geopend kan worden ofzo. Je kunt klikker op "opnieuw" "annuleren" en "doorgaan" dacht ik, of kruisje, maar het maakt niks uit, de melding blijft. Dus niks werkt! Behalve mail :S dat werkt weer wel, en alle anders standaard programmatjes. De andere 2 melding gaan er over dat iets niet gestart kan worden... Ik heb ook al gehoord over een verkeerde update van AVG dat het daar door zou komen. Je moest hier: http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=e8fe6868-6e4f-471c-b455-bd5afee126d8 Dat bestand downloaden. Dan uitpakken, je krijgt nu 6 .img bestandje en 2 .exe als je die .exe opent krijg je zon oud dos schermpje, ze vragen of je de locatie wilt intoetsen waar je de .img op wilt weg branden ofzo. Je zou dan 6 cd's krijgen. Doe je die in de pc dan zou hij die automatisch opstarten en werkt alles weer. Maar dat lukt dus ook niet. Als ik "e" indruk gaat dat schermpje weg, maar hij schrijft niks op de lege disk die ik er in heb zitten. Ook alle ander toetsen heb ik geprobeerd, maar het maakt niks uit, het schermpje sluit en er gebeurt niks.
Ook opstarten in veilige modus heeft geen zin want je kan toch geen virusscan doen omdat je niks kan openen, de harde schijf in onbereikbaar...

Ik weet niet meer wat ik moet doen... heeft iemand ook dit probleem (gehad)? Aub help!
Zou het met dat schrijven naar de cd misschien niet lukken omdat ik op vista zit en ik iets van XP moet wegschrijven meet een dos achtig programma? Misschien kan ik de .img zelf branden met nero, dit probeer ik morgen even, eerst nero downloaden...

alvast bedankt! Joep
 
Klinkt als een klassieker voor malware. Melding van virussen en je vervolgens redirecten naar een site waar je een vage virusscanner kunt downloaden maar waar in plaats daarvan nog meer malware wordt geïnstalleerd. Probeer op te starten vanaf een bootable device (bootable CD oid) en probeer dan een onlinescan (TrendMicro Housecall) of op de bootdevice meegebrande versie van bijvoorbeeld Malwarebyte's Anti Malware. Wellicht dat die uitkomst bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan