Hardeschijf Openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matrix007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Hallo allemaal.

Ik gebruik al jaren windows Xp en het werkte altijd goed.

Twee weken terug heb ik windows opnieuw geinstalleerd.

De installatie ging goed en windows werkt normal, alleen er is iets heel raars gebeurd met me harde schijven, die ik nog nooit erder gehad.

Kijk naar de plaatje

com.JPG

Als ik dubbelklik op een schijf gaat internet explorer open ?????

Mijn vraag is hoe kan het weer normal maken zodat met dubbelklik mijn harddisks open gaan.

Als iemand me kan helpen zou erg fijn zijn.

Alvast bedank,

Groetjes, Mat

Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell
Dubbelklik op de waarde "(standaard)" in het rechtervenster
Vul daar in: none
Druk op Ok.
Herstart de pc.
Eventueel kun je ook ipv. none invullen: Open

Succes,

Tijs.

Bedank dnties,

Ik heb het geprobeerd, maar ik heb nogsteeds de zelfde problem. Als ik dubbelklik op schijf, wordt de schijf niet geopend. en op die vensterje (rechter muisklik) staat Auto. Die moet ik daar wegkrijgen, maar ik weet niet hoe ????

error.JPG

Kan iemand me helpen ???

Helaas kan ik uit je schermafdruk niet halen of je op de juiste plek de aanpassing hebt gedaan.

Zie bijlage 1 voor hoe ik het heb ingesteld staan.

Daarnaast wil ik graag weten of je ook bij andere typen bestanden hetzelfde heb (dus dat Auto - verhaal als je erop rechtsklikt), bijvoorbeeld bij mappen?

Kijk ook het volgende na:
Start Verkenner
Extra -> Map-opties -> tabblad Bestandstypen -> (Zoek "(Geen) Station") -> Klik de knop Geavanceerd. Kijk of daar misschien een optie Auto staat. Klik daar dan op, en kies Verwijderen.

Zie bijlage 2 hoe het bij mij staat ingesteld.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• drive_type.JPG
    drive_type.JPG
    37,5 KB · Weergaven: 21
  • station.JPG
    station.JPG
    57,5 KB · Weergaven: 21
Hallo Tijs,

Bedank voor je info,

Ik heb de aanpassing op de juiste plek gedaan.

Mappen en CD-Rom stations kan ik gewoon openen.

Ik heb iets raars ontekt:

Ik heb altijd twee windowssen gehad op me PC (Voor het geval dat eentje crashed, kan ik altijd mijn files terug halen)

De reserve windows had ik 1 jaar geleden geinstalleerd. Toen werkte alles goed en kon ik de schijven gewoon openen

Na de nieuwe instalatie van Windows (twee weken terug) kan ik ook de schijven op de oude windows niet normal openen ????

Ik dacht dat het te maken had met me Harddisk omdat ik pas mijn schijven veranderd met Norton Partition Magic.

Dus ik ging een schijf splitsen met Norton Partition Magic.

De nieuwe schijf die ontstaat, kan ik normaal openen, maar de oude niet ?????

En als ik de schijven weer samenvoeg, dan kan ik ze niet normal openen ???

Ik doe wel vaak windows installeren en spelen met harddisk. Zo iets heb ik nog nooit erder mee gemaakt :confused: :confused:

Ik hoop dat je me kan helpen :D

Groetjes, Mat

Laatst bewerkt:
Pff.. het begint heel vaag te worden.

Als je firewall de zaak niet tegenhoud kan ik er wel een "Hulp-op-afstand" sessie aan wagen, want ik krijg er geen vinger achter zo.

Als je MSN hebt, stuur me je MSN-naam via de mail van dit forum (niet als prive-bericht, want ik ben geen lid van de Vereniging), dan kunnen we misschien wat meer. Wel "Hulp-op-afstand" inschakelen via:
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Verbindingen van buitenaf -> Aanvinken: "Deze computer mag anderen uitnodigen om hulp te bieden"

We kunnen (indien/zodra opgelost) wel een posting in elkaar zetten om verslag te doen van wat er aan de hand is/was.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Eindelijk het is me gelukt.

Ten eerste wil ik dnties bedanken voor alles.

Ik dacht dat ik goed was met computers, maar toen ik jou zag, weet ik dat ik niks weet als ik me met jou vergelijk.

Nadat dnties de registry van me computer heeft bewerkt was alles opgelost. Maar de volgende dag toen ik me PC opstarte kon ik weer mijn harde schijven niet openen.

Dit keer probeerde ik het zelf op telossen.

Na paar keer installatie van verschillende versies van Windows XP en na uren lang spelen met Norton PartitionMagic het is mij gelukt om de hardeschijven normal te krijgen.

Allen ik was dom bezig met Norton PartitionMagic en daardoor heb ik 350GB data verloren :confused: :confused:

Maar goed het is niet anders. Tenminste mijn computer werkt goed now :D

Groetjes Mat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan