Hardeschijf overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Ik was met mijn pc besig, kijken of mijn externe hardeschijfen het nog deden.

En toen viel mij eigen bovenste hdd eraf boven op mij moederbord en de pc resette toen opeens! :shocked:

Toen heb ik de de andere hdd ontkoppeld en kijken of hij mijn hdd het nog deed, maar nee dus! de hdd doet helemaal niks! geen geluid geen beweging, niks!

Heb de bovenkant eraf gehaald of te kijken of hij werklijk niks meer doet, maar helaas en mijn bios kan de hdd ook niet vinden,

is mijn hardeschijf nu echt kapot??

Windowsfaq

Ik snap je verhaal niet zo...
Je wilt kijken of je externe hdd het nog doen en maak je je hele kast open??
Was er dan al wat met die hdd?als ze werken zie je dit toch als je je pc aanzette.
Nu lijkt het erop dat er schade is en je hdd kapot is..
En had je die pc aan staan daar die vanzelf resette toen die hdd erop viel??

Laatst bewerkt:
Heb je echt de HDD opengemaakt? Dan kun je het wel vergeten m.i.

Ok, dit is mijn verhaal,

Ik heb 6 jaar terug een 320gb externe hdd bij kijkshop gekocht om bestanden op te slaan.
En na maanden zou ik mijn extern hdd weer sluiten maar hij deed niks. Toen na 3 jaar heb ik weer een externe hdd bij de kijkshop gekochten die deed het prima, na 1 jaar sluit ik hem weer aan en ook wou ie niet meer werken!
Dus heb ik die externe hardeschijven eruit gehaald en die in mijn pc gedaan en gelukkig werken ze nog!
Op de foto zie je 3 hardechijven de 2 onderste 2 zijn mijn externe hardeschijfen en de boven mijn eigen hardeschijf (seagate 500gb), en die bovenste mijntes dus viel eraf op het moederbord en toen herstartte de pc gaf die een error aan over de hdd.
Toen heb ik die andere onkoppeld en gekekenof mmijn hdd het nog deed maar nee dus.
Zo zit het inelkaar.
Ik hoop dat je het nu beter begrijpt.

Mvg Windowsfaq

Wat kan er dan mis gaan??

1 stofje/kruimeltje. Maar doe jij maar lekker! :thumb:

Als je notabene even van je eigen filmpje het bijschrift leest, dan weet je genoeg. Maar succes

Laatst bewerkt:
Nou bij jou foto is duidelijk te zien dat de schijf met vingers is aangeraakt. Want er zit gewoon duidelijk vlekken (vettigheid) op. Schoonmaken zal niet lukken, en ja dat hij perongeluk op je mobo viel kan je mobo niet weten. Die zal 't nog wel doen, maar je hdd denk ik niet meer;)

Nou bij jou foto is duidelijk te zien dat de schijf met vingers is aangeraakt. Want er zit gewoon duidelijk vlekken (vettigheid) op.

Nee hij zal wel zeggen dat dat niet uitmaakt omdat een schijf me magnetisme werkt :D

Tja, dat zal hij wel zeggen ja, maar dat is hetzelfde als dat je een mesje over een dvd/cd haalt. Dat werkt net als een hdd... Niet doen dus, maarja hebtie al gedaan. Dus rip!

EDIT: Maar zie al dat stof dan oookk... of ligt dat aan mijn beeldscherm, dat daar stof opzit:P?

Laatst bewerkt:
Volgens mij staat er ook DUIDELIJK op een HD DO NOT OPEN!
Dat staat tenminste op al mijn schijven:P

Die schijf die je open hebt gemaakt kun je weggooien... misschien werkt hij nog, maar voor hoelang?

Ik heb een externe harde schijf van Western digital 1 TB.Van de week nog aangesloten en films opgeslagen.Nu wil ik hem aanzetten en hij gaat even draaien en dan gaat ie weer uit.Er is niks mee gebeurt..Wat is dit dan ? Dat ding is mischien drie jaar...gaan die dingen zo kort mee ? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn dat die dingen met je hele hebben en houwen op houden te bestaan ?

@Atristonos,

graag een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan