Hardeschijf Probleem of Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerDeeder

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hoi hoi Allemaaal t is weer zover dat ik jullie hulp nodig heb , ik met de handen in de haren, en hoop dat r iemand nog achter de pc zit met dit warme weer.
Nja hier mijn probleem, ik heb n image trug geplaatst dus n backup met northon ghost, erna start hij normaal weer op maar was wat langsaam als ik iets deed, na n dag aan te hebben gestaan start ik m vanmorgen weer s opnieuw op en deed de hele pc eens goed chekkuh op spyware en of beschadigde sectoren of fouten in t gestand systeen, nou alles in orde maar toen start ik m weer op en zegt ie terwijl ie nog bezig is ,, 3 rd master harddisc:S.M.A.R.T. status BAD press f1 to resume"

waarna ik weer alles geschekkud heb maar ik zie nergens fouten en kan ook op de website van asus niks vinden over deze foutmelding.
Ik druk dus maar op f1 dan en hij start dan door, ik heb nu zelf windows opnieuw erop gezet maar de foutmelding blijft?.
Wie kan me helpen met dit probleem?.
Ik wacht af groetjes Roger.D.

Smart

S.M.A.R.T. is en intelligent tooltje dat in je moederbord zit en die waarschuwt als er problemen zijn met je harde schijf.

Download een diagtool van je schijf fabrikant en test hem, want je bent nu gewaarschuwd, en de volgende keer roept hij mischien minder leuke dingen.

Eric.

Re

Hoi hoi :-) das snel !, euhm dus ik moet n diagnose tool downloaden voor de harde schijf?, t merk is hitachi trouwens.

nog niet goed

Hoi Allemaal, ja ik weet t nu niet meer, ik heb gister dat geprobeert wat me aangeraden werd maar ik heb geen floppy en kan geen opstart discette maken om die tool van hitachi te gebruiken , ik heb toen uren geprobeert mijn oude floppy aan de praat te krijgen maar niet gelukt, toen heb ik van de hitachi website maar die tool gedownload voor op cd zodat ik m daarmewe kon opstarten maar dat lukt me niet de pc detecteert niets van opstart bestanden wat ik ook doe,
Ik had zelf nog n kortsluitinkje veroorzaakt met die rot floppy, waarna de pc niet meer deed maar na n half uurtje startij hij gelukkig weer normaal op.
ik heb toen n poging gedaan windowqs op me tweede hardrde schijf te zetten zodat ik die ene harde schijf eeffe buiten spel kon laten maar toen zei de pc toen ik windows op f wilde instaleren dat t niet ging omdat t een onbekende partitie was, ik weer geformateert als ntfs maar nog niet toen de schijven uitgetrokken maar maakte n fout en had geen schijf aangesloten toen ik m op starte , dom dom dom , waarna ik de schijven anders om heb aangesloten dus hd 1 in ingang 2 en de anderre in ingang een.
Na komt t toen ik toen opstarte zei de pc niets meer dus de foutmelding waar t allemaal meee begon is nu spontaan verdwenen, toen wist ik t helemaal niet meer , kortom t was 5 uur vanacht toen alles t weer deed, ik heb toen weer de backup image trug gezet op c en hij doet t weer, maar heb nu nog steeds dat t niet lekker loopt dus opstarten doet ie mar voordat ik windows start klaar op t scherm zie zijn we 3 minuten verder er is dus toch nog wat mis , kan iemand me nog raad geven please? want ik weet t niet meer!!!.
Ik zal effe wat meer over de pc vertellen Asus moederbord p4c 800 deluxe pentium 4 hp 3.2 gb, interngeheugen 1gb.
En nvidea gforce fx 5700 256 mb heb ik.
Groetjes Roger
p.s. ben benieuwd

:-(

Ben ik weer , t liefs had ik dat ik die opstart cd van hitachi werkend kreeg maar hoe?
Zodat ik alsnog die tool kan gebruiken.
?
Ik wacht af , alvast bedankt.
Groetjes Roger.

Hoi,

Ben ik weer , t liefs had ik dat ik die opstart cd van hitachi werkend kreeg maar hoe?

Hmmz, ik begrijp het niet helemaal:confused:
ff terug, jij zegt dat alles weer werkt, alleen het opstarten duurt lang?¿
En heb je een opstart CD van Hitachi?
Op die link die ik geplaatst had kun je een tooltje downen om je HD mee te testen.

Op deze link kan je een startdikette downen.

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Probeer mij nog eens uit te leggen wat op het moment de status van jou PC precies is.

Hoor het wel:)

Begrijp je probleem

Je heb een Asus P4 C800, zonder flop. Dus je moet het doen met een bootable CD.

Download optie 3 CD image voor bootable CD. Image met een brandprogramma op een CD-R of CD-RW branden en booten van CD.

Eric.

P.S. dat lange opstarten komt doordat de schijf regelmatig leesfouten heeft.

:-)

Hoi hoi , ja ik heb t gelezen, euhm , ik heb dus nadat ik de pc zonder harde schijf op heb gestart de melding gekregen dat r geen hard discs zijn :-(, dus ik wer de kast open en ze weer ingestoken maar dan allebei in een anderre ingang, toen ik toen weer opstarte was de foutmelding waar t allemaal mee begon verdwenen, maar de status is traag, ik heb voor gister met nothon ghost n backup image geplaatst omdat de pc traag werd en deed, en daarna kreeg ik die foutmelding, maar nu doet die hd t dus weer zonder dat ik die foutmelding weer heb van smart disc, maar nu heb ik nog t zelfde probleem dat de pc niet lekker loopt.
dus bv ik klik op mijn documenten en dan duurt dat 10 seconden voordat ie de map opent maar ook met opsarten is ie veel te langsaam.
Maar nu effe over die cd image van Hiachi, ik download m en t is n winrar map moet ik die dan uitpakken en met nero branden als data? (dat heb ik namelijk al gedaan)!.
Okey ik wacht weer af.

:-)

okey ik heb weer hoop, maar hoe brand ik n image wat geen image is met nero expres 6 ?,
dus ik pak t uit en zie n gele map met 4 mappen en 5 bestanden en dan?
groetjes R.

hmmmm

Hoi , ja dan weet ik wat ik fout doe, ik heb winrar geinstaleert en iso aanvinkt dus dat ziet dan uit als winrar pakje,:o maar okey ik ga m nu branden dan pakje als iso, en probeer m opte starten van de cd, alweer bedankt :-) ik laat zo wat horen.

:-))

Hoi allen, ja Eric het is dankzij jou gelukt , hij start op van de cd en ik krijg een menu te zuien, ik ga nu effe lezenb hoe en wat te doen in dat menu, hij vraag sata of sata en nog iets, dus moet ik effe uitdokterren, dus duurt effe, maar ik laat erna zogauw als ik weer wat weet effe wat horen, nogmaals bedankt eric en de rest :-)
groetjes Roger.:thumb:

:-) of :-(

Hoi ik ben r weer t is nu 20:10 uur , ik heb tot nu toe die tests zitten doen.
Hoop dat jullie nog in de buurt van de pc zijn.
Ik heb als eerste de grootste schijf van 160 gb getest dat is de goede schijf die test duurde 45 minuten, resultaat alles groen en in orde code 0.0 daar ben ik blij mee.
Maar dan , ik heb toen harde schijf 2 getest waar ook dus windows op staat op c, die schijf is 80 gb groot.
Na 10 minuten was de test al klaar en alles rood , ik citeert resultaat:

ata hds722580vl5a80 serial c2d5e3ul 82.35 gb,
Failure code:0x72 S.M.A.R.T. failure
Technical Suport Code: 7200fb9e

nja nu weet ik wat r aan de hand is maar niet hoe ik t weer in orde krijg?.
Kan ik met die Tool deze fout weer reparen? ik vond in t menu bij de test sessie ook een utility waar ik 2 dingen mee kan doen maar durf niks te doen die schijf wat beschadigd is staat namelijk vol belangrijke data.
Dus ik wacht weer op jullie verlossende raad.
Alvast weer bedankt
groetjes Roger:8-0:

Hoi Alweer :-(, ik heb inmiddels de beschrijving gelezen :-)
Ik kom niet verder met die fout code.
En ik kan dus maar twee opties doen met die utilitie een is de boot sector wissen (waarbij ik alle informatie op de desbetreffende hd kwijtraak) en optie twee is de gehele schijf overschrijven met nullen (waarmee ik ook alles kwijt raak) hmmmmmzzzz.
Ik ga dus nu maar 66 gb over zetten naar de 160 gb schijf :-( zal 1 derde moeten branden , hoop dat dat nog gaat want pc doet zeer vreemd lijkt wel pentium 00.01 nu :evil: ) en dan optie 1 doen de bootsector wissen in de hoop dat dan de schijf weer in orde is.
Dus ! ik laat weer wat horen.
Gr Roger.

Hoi,

Ik lig er nu ff uit sorry, heb nog wel een telnr voor je.
En misschien dat Eric nog iets voor je kan doen.

Direct melden bij Hitachi Helpdesk
Hitachi
Telefoon : 023-5619246

Sorry maar ik was er niet

Ik denk dat het beste is om een tweede versie van je OS op de 160 gig te zetten.

Daarmee kan je dan alles overzetten (als hij het nog kan lezen)
Je kunt ook PCinspector, filerecovery downloaden als je tweede systeem draait.

Je zult tijdens boot zien dat je kunt kiezen welke je wilt. En als je boot.ini aanpast kun je nr. 2 een andere naam geven. Tijdens setup heet hij ook setup.

Dat doe je door op te starten van je CD en te kiezen voor een tweede installatie (weet niet meer precies wat hij zegt).

Eric.

:-(

Hoi allemaal hier ben ik weer , maar niet op me eigen pc maar die van me moeder.
Ik heb gister die tests zitten met die drive fitnes tool en heb de bootsector gewist maar dat hielp niet ik kreeg een foutcode, toen heb ik met de tool de hele hd gewist maar krijg daarna nog steeds die foutmelding,
dus de harde schijf is wel degelijk kapot, ik kan nu zelf geen windows meer op de 180 gb schijf zetten omdat t geen partitie is die voor windows geschikt is zegt de pc als ik windows erop wil zetten, dus ik heb om 23 uur gister avond maar de pc uitgezet.
En de harde schijf uit gebouwd.
Ik heb inmiddels contakt op genomen met de zaak waar ik m gekocht heb, en ze bellen me vanmiddag trug om te kijken of hitachi garantie erop geeft.
Ik hou jullie op de hoogte groetjes Roger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan