Hardeschijf valt uit en PC herstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Al de afgegeven spanningen liggen aan de hoge kant.

Goedkope voeding ?

De fout 0000004e wordt ook vaak veroorzaakt door geheugen-fout(en), maar dat zou dan mogelijk door een te hoge spanning te herleiden zijn.

Geheugen kan daar slecht tegen, hoewel tot 10 % zou krap aan moeten kunnen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Al de afgegeven spanningen liggen aan de hoge kant.

Goedkope voeding ?

De fout 0000004e wordt ook vaak veroorzaakt door geheugen-fout(en), maar dat zou dan mogelijk door een te hoge spanning te herleiden zijn.

Geheugen kan daar slecht tegen, hoewel tot 10 % zou krap aan moeten kunnen.

Greetz,

Harry.

Standaart voeding van aOpen die bij in de case zat denk ik, want de case is ook van aOpen.

Edit: Heb nog dezelfde aOpen voeding liggen, die er dan even inzetten (misschien is deze stuk?)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Da's zeker het proberen waard !

Greetz,

Harry.

Nieuwe voeding staat erin en de pc werkt. Maar bestaat er een programma om in Windows de voltages te bekijken?

Speedfan heeft deze functie ook.

Zo zijn de voltages nu:

attachment.php

Bijlagen

• voltages.JPG
    voltages.JPG
    5,7 KB · Weergaven: 36
Hoi !

Kan ook met Everest Ultimate (trial-versie).

Maar hoe dan ook: dit ziet er veel beter uit !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Kan ook met Everest Ultimate (trial-versie).

Maar hoe dan ook: dit ziet er veel beter uit !

Greetz,

Harry.

Dan is het denk ik opgelost.
Ik zal vraag opgelost klikken, maar als het probleem zich nog voordoet, dan meld ik het wel even.

In ieder geval bedankt!

Hoi !

Graag gedaan, en we horen net wel.

Greetz,

Harry.

Terug hetzelfde

Heb een hele tijd gewoon met de pc gewerkt en opeens vandaag viel die weer uit. Ben direct naar voltages in bios gaan zien, maar alles staat goed:shocked:

Wat nu?

Heb je dit keer ook weer de foutmeldingen erbij ? Of heb je die er nog niet bij gekregen ? :p

Heb je dit keer ook weer de foutmeldingen erbij ? Of heb je die er nog niet bij gekregen ? :p

Weet ik niet want ik ben onmiddellijk in de BIOS gegaan, maar in de Hardware Monitor stonden geen fouten, dus normaal had ik dan geen foutmelding gekregen. Wel viel de harde schijf weer uit.

Heb je de temperatuur eens gecontroleerd??? Misschien doet je Fan het niet meer (of zit er stof in). Dan kan je computer ook herstarten.

Heb je de temperatuur eens gecontroleerd??? Misschien doet je Fan het niet meer (of zit er stof in). Dan kan je computer ook herstarten.

Maar dan draait de schijf weer door.

@ Jeffcoboy,

Ook niet in je logboeken? Misschien even het werkgeheugen testen met Memtest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan