Hardeschijf valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Hallo mensen,

ik heb een hardeschijf die spontaan wegvalt. Soms doet hij het uren zonder problemen en soms verdwijnt hij uit mijn disk management lijst na 1 uur of 2.
heb hem al op een andere sata poort aangesloten maar dat hielp niet. ligt ook niet aan de sata kabel. heb nog niet gekeken naar de voeding kabel.

weet iemand hier iets op?

mvg mij.

het is een seagate barracuda die bij mijn pc zat die ik begin 2010 heb gekocht.

resultaat van crystaldiskmark:
crystaldiskresults.JPG

Laatst bewerkt:
Mischien kun je ook crystaldiks info even proberen dan kun je meteen zien of er ook sectors beschadigd zijn

Hier resultaat van info:
crystaldiskinforesult.JPG

hmmm hij zegt warning reallocated sectors count ofzoiets.
ik weet niet wat het inhoudt en ook niet wat ik er aan kan doen xD

Hallo

Dit betekent dat er beschadigde sectoren op de schijf zijn gevonden.

De drive heeft deze op een andere plaats gezet.

Dit is het begin van het einde voor deze drive.

Persoonlijk zou ik deze niet meer gebruiken.

De meest vookomende oorzaak ---> slijtage door ouderdom.

Mits deze drive nog niet oud is , is een eventuele fabricagefout , of te bruusk met deze schijf omgaan de mogelijke oorzaak van dit voortijdig defekt.

Controleer of je nog garantie hebt ....

Peter

Is de schijf aangesloten op een externe SATA (eSATA)? Ik heb iets soortgelijks (geen probleem noch vraag) met mijn Freecom USB-schijven, & die worden gewoon na bepaalde tijd door de computer uitgezet om stroom te besparen.

Wat betreft die re-allocated sectors: Je kan bij Seagate even SeaTools for DOS ophalen & daarmee opstarten, & de Advanced Test kan een heleboel repareren, & als die de schijf een Passed geeft, is die ook echt nog in orde. Seagate for DOS staat ook op de Hiren's Boot CD (HBCD).

Hey bedankt voor de reacties, ik had de hoop op de schijf al opgegeven.

Hij is via SATA gewoon intern aangesloten en ik had in windows energiebeheer al aangegeven dat hij de schijf niet ging uitschakelen.

Ik zal eens kijken wat er te redden valt met die Seagate tool.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan