Hardeschijf van de laptop is kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linda19

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Nou mijn laptop doet het sinds kort niet meer :( . Als ik de ding opstart krijg ik de melding;

SMART failure predicted on hard disk.

1720 Smart Hard drive detecs imment failure.

Druk F2 om verder te gaan, oke dat doe na lang wachten komt in het scherm te staan boot error pres crtl alt del om opnieuw te starten ...en dan krijg ik weer hetzelfde verhaal.

Ik heb dus compaq gebeld (mijn garantie is verlopen) na lang wachten eindelijk te woord gestaan. Krijg ik te horen dat mijn hardeschijf naar de dood is en da het 358 euro excl btw kost om te repareren :shocked: !

Dat is mij teveel. de laptop is niet zo echt oud (2 jaar ong). Nu is mijn vraag aan jullie, of er een goedkopere oplossing is want 358 excl btw nog wel? maf

Specificaties zover ik weet;

Laptop Compaq presario pentium 4 2,8 GHZ, 448 MB ram.

Welkom op Helpmij.:)

Zelf de goede hardeschijf kopen en erin zetten. Je moet dan helaas wel alles opnieuw installeren.

Hallo

Uiteraard niet vergeten om zo snel mogelijk een backup te nemen v/d data op deze harde schijf.

En eens een bezoekje brengen aan een lokale p.c. beurs en een nieuwe aanschaffen.

Peter

Welkom op Helpmij.:)

Zelf de goede hardeschijf kopen en erin zetten. Je moet dan helaas wel alles opnieuw installeren.

:D

Dat maakt niet zoveel uit, er zat geen belangrijke data op. Maar dat zelf inzetten van de hardeschijf, is dat bij een laptop ingewikeld?

Ben bezig geweest na wat info op diverse forums. Ik was tot de conclusie gekomen dat het vervangen van de hardeschijf een eitje is volgens diverse meningen op forums. :D

Heb nou net in de manual gekeken waar de hardeschijf van mij laptop zat. En die zit gewoon aan de voorkant, na 2 simpele en 1 lastige schroefje kon ik het dind er zo uit schuiven. :rolleyes:

Er zit een sticker op met de volgende gegevens+

TOSHIBA
DISK DRIVE HDD2182 F

ATA 5 interface

Vervolgens weer d+r in gedouwd en laptop opgestart maar nog steeds het probleem. hardeschijf is dus echt kapoet. Maakt ook rare geluiden wat het voorheen niet deed.

Nu heb ik een aantal vraagjes.

Als ik een nieuwe haal, kan ik die gewoon zomaar ´d+r in doen en windows opnieuw installeren?

Welke kan ik het beste halen, svp niet zo duur?

Moet het een ATA 5 interface zijn?

Waar moet ik nog meer opletten bij het aanschaffen?

Ik wacht op jullie reacies af. ;)

Laatst bewerkt:
Harddisk instellen????

Hallo,

Ik ben nu zover dat ik de oude harddisk d;r uit heb en vervangen voor een nieuwe. Die heb ik goed in geplaatst. Vervolgens heb ik de laptop opgestart en de windows cd dr in gedaan. Uiteindelijk houd de installatie op met de mededeling dat het geen harddisk kan vinden. Opnieuw opgestart vervolgens en in de bios gaan kijken, bij harddisk staat dr achter NONE.... vervolgens wil ik het instellen maar worden om specificaties gevraagd aanal cylenders, heads etc. En op de auto wil die niet opslaan.. HELP :rolleyes:

Als je in het bios gaat, staat er dan geen optie bij de HD als "autodetect hardisk"? klik die effe aan, dan zal het bios de nodige instellingen voor jou doen,

Jan

Beide topics samengevoegd, deze passen prima in één topic.

Probleem opgelost, ik had de schijf andersom dr in gedaan (dom) :o .

Nu zit die er wel goed in en mijn laptop heeft de harddisk direct herkend, windows opnieuw geinstalleerd en alles werk weer perfect. :D

Bedankt voor jullie hulp. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan