Hardeschijf word niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Z33W13R

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
ik heb een nieuwe (extra) hardeschijf gekocht (Samsung HD501 JL, sata)

gewoon er ingestopt kabeltjes er aan-> start mn pc op windows geeft aan dat hij gevonden word (en installeerd hem automatisch) maar hij staat niet in deze computer (als F: ) (wel in apparaat beheer en in de BIOS).

toen heb ik drivers gezocht voor de schijf (gevonden, maar dan krijg ik zon dos dingetje en maakt hij een txt bestandje)
Toen de driver voor mn moederbord, geen reslutaat...

Internet doorzocht, maar niks gevonden... (allemaal dingen over andere situaties)

is de schijf gewoon kapot of ben ik iets vergeten?

Z33W13R

PS ik heb blijkbaar de titel veranderd (Dubbel klikken achter de titel in het menu van Hardeschijven) en hij wil nu niet meer terug.... :S (btw dat woord word de heeltijd gespamt door mn guild dus verklaar mij niet voor gek :) )

Laatst bewerkt:
Klik eens rechts op "Deze Computer", en dan beheren>schijfbeheer
Nu zie je de schijf staan, en kan je hem door rects erop te klikken formateren.
Daarna zal je hem wel zien vermoed ik.

hmmz

dat werkt :P bedankt :)

btw was dat met die title een bug ofsow?

btw was dat met die title een bug ofsow?
Nee je hebt hem zelf aangepast.(kan ik zien, als ik de titel aanpas) Zolang er nog niemand een reactie heeft geplaatst, kun je zelf de titel nog wijzigen.

ook in het subforum Harddisk? (door een simpele dubbleclick) :S

mja maakt niet uit vraag is opgelost :)

Nieuw probleem:

Ik kan er geen partities van maken...

en ook niet Vista op installeren omdat de schijf dynamisch is...

is dit op te lossen of heb ik weer eens niet op gelet tijden het kopen...

Z33W13R

Hoe probeer je er partities op te maken? En wat gaat er dan fout?

partition magic 8 (en een ander programma om te checken)

hij zegt gewoon dat het niet kan en dat ik een andere menu eerst moet gebruiken (en in dat menu is alles voor die schijf rijs, en dus onaanklikbaar)

ik denk, n anog ff gekeken te hebben, dat het er aan ligt dat hij dnekt dat het dynamisch is, al staat in schijfbeheer dat het NTFS is. Het zelfde is wss zo bij de installatie voor vista...

Probeer je met Partition Magic een partitie te maken in XP of Vista?

in XP, en ik probeerde Vista te installeren, maar dat lukte niet omdat de schijf dynamisch is.

Ik kom er btw nu achter dat de schijf zowel dynamisch als NTFS is (andere begrippen)

ik heb de schijf nu standaard gemaakt, maar nu kan ik hem niet meer installeren... (aleen terug converten naar dynamisch)

Z33W13R

PS
Partition Magic kon hem gelukkig nu wel installeren en het is dus gelukt :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan