Hardeschijf wordt niet herkend help a.u.b!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjenkiee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2010
Hallo,

Ik heb een 1TB Lacie externe hardeschijf. Ik heb deze een lange tijd op mijn windows vista gebruikt. Toen mijn laptop kapot ging. Heb ik hem aan een apple gedaan. Ik heb hem leeg gehaald etc. Toen ik hem weer aan een windows heb gekoppeld. Werd ie niet herkend. Ik heb start-uitvoeren-diskmgmt.msc gedaan. Ik zag hem er tussen staan. Maar verder wist ik niet wat ik er mee aan moest.

Toen heb ik iets heel stoms gedaan. Ik heb per ongeluk op ''Volume verwijderen'' geklikt ( in die richting). Ook als ik bij ''Computer'' kijk. Staat mijn Lacie er niet tussen.

WIE KAN MIJ HELPEN?!

Met vriendelijke groeten,
Emiel!

P.S.
Wat ook wel belangrijk is, de hardeschijf werkt niet op een andere pc, behalve de Apple. En hij doet het ook niet wanneer ik hem in een andere USB poort stop!

Laatst bewerkt:
staan er nog belangrijke bestanden op die niet weg mogen?

zo nee: formateren en opnieuw indelen in ntfs formaat

Super bedankt,
maaaare

Hoe moet dat eigelijk? Formateren en dat andere? :rolleyes:.
Ik heb echt geen idee, sorry. Zou super zijn als iemand het uitlegd :D.
Nee er staan geen belangrijke dingen meer, paar afbeeldingen. Maar onbelangrijk :)

M.V.G
Emiel.

dat kun je onder andere doen waar je al geweest ben: diskmgmt.msc. daar rechtermuisknop op de schijf en formateren
Maar aangezien je daar volume hebt verwijderd, staat hij niet meer in het lijstje. toch?

wordt hij op de mac nog wel herkend?

en gebeurd er iets in windows als je hem inplug? een melding van nieuwe hardware gevonden oid?

op de apple zou je hem ook kunnen formateren maar ik weet niet precies hoe dat zit of het dan hetzelfde is als voor windows.

Ik heb hem inderdaad in ''uitvoeren en dan die code'' verwijderd.. :(. Als ik hem aansluit op de windows, zegt ie wel hardeware gevonden. En doet dat instaleren van software ofzo. Daarna staat dat icoontje met: ''hardware veilig verwijderen''. Op apple weet ik ook niet op het moet.

Ik weet het choas-gevalletje :p. Maar wel bedankt voor de tijd!

Even naar beneden scrollen in uitvoeren. Daar stond het ''nieuw volume aanmaken''. ALLES GEVONDEN :D. Hij is weliswaar leeg. Maar dat geeft niet. Hij wordt weer herkend!

BEDANKT VOOR ALLES!

MVG
Een hele blije Emiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan