Hardeschijf wordt steeds kleiner

Status
Niet open voor verdere reacties.

revelian

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Berichten
81
Hallo iedereen,

Heb een probleem. Mijn hardeschijf krimpt steeds in en ik heb geen idee hoe dat kan. Ik mis nu al zo een 90 GB aan vrij ruimte op mijn C schijf. Ik heb geen idee waar dit alles naar toe gaat :confused:

Ik heb geprobeerd te zoeken naar de verloren ruimte op mijn C-schijf, maar kan er niks van terug vinden.

Weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

Is er misschien een tooltje waardoor ik kan achterhalen waar al dat ruimte zit ???

15mdbx3.jpg



groet,
Revelian
 
Laatst bewerkt:
Oké plaatje toegevoegd,

@Tim: Een heel stuk groter. Ik weet niet precies hoe groot hij was, maar het was nog lang niet in de kritieke fase. Heb toe even alles bij elkaar op zitten tellen op de C schijf per map en er ontbrak zo een 90 GB :confused:
 
Laatst bewerkt:
Ok, je schijf was en is nog steeds 120g begrijp ik, alleen je vrije ruimte neemt af. Klopt?

Even opruimen;

Rechtsklik "deze comp" op je buroblad en kies voor systeemherstel. Schakel deze uit. Klik op ok waar nodig.

Open verkenner>extra>mapopties>weergave. scroll naar beneden en vink verborgen bestande weergeven aan. klik op ok.

Ga nu naar C:windows. Daar zie je mappen in blauwe letters die beginnen met $NT....... Gooi die allemaal weg.

Klik verder naar beneden op servicepack files>i386

De INHOUD van die map, NIET de map i386 zelf, mag je weggooien.

Download CCleaner, installeer hem en start hem op. Laat de instellingen zoals ze zijn en klik op opschonen. De eerste keer dat je dit doet kan het wel even duren, geduld is het woord van de dag...

Kijk nu nog eens naar je vrije ruimte...
 
Laatst bewerkt:
Hmm, Het gaat al fout bij het zichtbaar maken van mijn verborgen bestanden. Als ik dat aanvink en op OK klik krijg ik geen foutmeldingen ofzo, maar ik krijg de mappen ook niet te zien. Als ik vervolgens terug ga bij mijn mapopties, dan zie ik dat het om de een of andere reden terug gesprongen is naar het verbergen van de mappen :confused:

( Ik gebruik overigens Windows Vista en ben bezig met het scannen naar virussen met AVG )
 
Kun je inloggen als administrator en het nog eens proberen?
 
Hoeveel harde schijven danwel partities heeft je pc? Heb je alleen C: en een dvd/cd station of ook nog een bijv C:, D: en een dvd/cd station?
 

Bijlagen

  • cde.jpg
    cde.jpg
    7,4 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan