Hardeschijfgeheugen minder als zou moeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doyraaij

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2014
Beste,

Gister heb ik een nieuwe computer binnen gekregen met een 240gb ssd kaart erin. Op de PC stond nog geen besturingssysteem, dus eerst had ik hier windows Vista op gezet, en daarna Windows 7 upgrade er overheen gezet (beide legaal).
Nu zie ik alleen iets vreemds in mijn c schijf (de ssd schijf). Deze zou nog 144gb vrij hebben van de 223gb. Dit zou dus betekenen dat er al 80 gb is geinstalleerd/gedownload. Terwijl dit zeker niet het geval is. Ik heb de windows.old map al verwijderd. Zodra ik de c schijf open en alle bestanden selecteer die erin staan, rechtermuisknop doe en naar properties ga, staat er dat het geheugen van alle bestand slechts 23 gb is. Er is dus ongeveer 60gb "zwevend" geheugen.

Weet iemand waar ik deze 60 gb vandaan kan halen/beschikbaar kan maken?

Zie de bijlage voor meer info.

alvast bedankt!

groetjes,
Doy

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 38
  • 2.jpg
    2.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 43
Welkom bij de Helpmij!

Doe het eens anders:

selecteer niet de mappen die op C staan, maar klik eens in 'computer' rechts op C: en vraag om de eigenschappen van C. Je zal zien dat je nu een héél andere waarde krijgt van de beschikbare en / of gebruikte waarde van C.

hallo!

Bedankt!

Hier staat inderdaad de 80gb gebruikt. maar ik snap er niks van waar hij deze vandaan haalt. Want ik heb nog bij lange na geen 80gb geinstalleerd/gedownload. Windows 7 is niet zo groot. Ik heb al Ccleaner gebruikt en ook defragmenter gedraait, maar gaf geen resultaat.

Groetjes,
Doy

Ga eens naar configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, opslag, schijfbeheer en kijk eens wat je daar ziet. (met name de 'schijf' die géén letter heeft)

Zie bijlage voor een printscreen van bovengenoemde.
Ik zag net ergens staan dat de Built-In administrator 67gb heeft gebruikt. Dit vind ik alleen raar, want ik heb een account aangemaakt met mijn naam. Wat staat er op dit Built-In account dat zoveel ruimte in beslag neemt?3.jpg

Laatst bewerkt:
Geen idee. Ik zag in je prt-scr overigens geen verborgen partitie. Dat vind ik ook vreemd, maar wellicht komt het omdat je 7 vanuit vista hebt geïnstalleerd en niet kaal.

Ik heb gelezen hoe je de Built-In admin account zichtbaar kunt maken. Dit zal ik zo eens doen om te kijken of hier nog rare dingen in staan. Als ik in dit account zit, zal ik dan een prt-scr maken van iets? Zoja waarvan?

Ik zit nu op administrator ingelogd. Is er iets waar u van zegt kijk daar eens?

Nee. Ik heb mij nooit in dat account verdiept (luxeprobleem met hdd ruimte)

ahh okee. Tja ik heb ook nog wel die 1tb andere harddisk, maar ik vind t gewoon raar. Er zijn nog een aantal grotere programma's die ik op de SSD wil zetten. Maar dan wacht ik nog even andere reacties af. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!

Je hebt zeker niet op goede manier OLD bestanden verwijdert, en die moet je helaas nu best doen zodat je sporen van vorige installatie handmatig vinden kan en een achter een handmatig zo ook verwijderen ...
Maar het kan ook zijn dat Memory ( geheugens dus ! :D ) niet goed weergave tonen of zoiets enz.. kijk even ook of daar in kast geheugens goed bevestigt zijn ze :( ..
=======
En als ik jou was ik zou even ook geheugens ietsjes willen opschonen zodat je zeker bent dat alles in orde is, en die kan je met zeer mooi een handige ( gratis ! app. ) Ainvo Memory Cleaner

Klik hier -->> http://www.freewarefiles.com/Ainvo-Memory-Cleaner_program_68075.html

P.S. Via standaard windows C:\ schijf opruiming je kan ook behoorlijk wat jouw schijf te verlichten, en iets van oude bestanden kwijt te raken enz.. maar toch moet je ook opletten wat je daar zal aan-vinken dat verwijdert mag worden enz.. ..( voorzichtig dus ! ) ..
ScreenShot016.jpg ScreenShot015.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan