hardeschrijf van 4TB maar voor 1.6 TB zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zou je kunnen doen, maar let op dat je (minstens) 2 partities moet hebben/maken op die schijf daarna, waarvan de laatste partitie 1 partitie van 2 TB is na de 2 TB grens (mag ook een Uitgebreide partitie zijn, die je dan weer in logische stations kunt indelen.)

Let ook op dat MBR een beperking heeft van max. 4 partities (primaire en uitgebreide partities bij elkaar; logische stations tellen hier niet voor).

Tijs.

Minitool ziet de volledige hd, zie bijgevoegde afbeeldingen.
Hoe krijg ik hem nu ook aangepast naar de volledige ruimte?

Bijlagen

• AAA.jpg
    AAA.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 96
  • BBB.jpg
    BBB.jpg
    84,2 KB · Weergaven: 93
Die partitie eraf halen als eerste, weer rebooten en kijken of die unallocaded space nu wel de volledige grootte aangeeft.
Lijkt wel of die partitie een overlay maakt waardoor de ruimte zo wordt weergegeven maar dat zou dan weg moeten zijn na bovengenoemde actie.

Had je die DiscWizard ook nog geprobeerd?

Bedankt voor je reactie.
Als ik de partitie aanklik kan ik alleen kiezen uit create of wipe partition. Wipe partition kiezen?
Discwizzard heb ik nog niet geprobeerd. Deze ondersteund volgende de beschrijving geen Windows 7. Is dat een probleem of gewoon proberen?

met het programma van seagate kom ik ook niet verder. zie afbeelding.
Ik will 1 partitie van 4 TB, dan is MBR toch geen optie?

weet heeft er een tip?

Bijlagen

• hdd.jpg
    hdd.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 75
Technische opmerking bij volumes groter dan 2 TB: Windows XP 32-bits - Deze versie van Windows herkent geen volumes groter dan 2 TB; Windows XP x64, Vista en 7 - Al deze versies van Windows kunnen volumes groter dan 2 TB herkennen. Schijven moeten echter worden geconverteerd naar het GPS-bestandssysteem voordat partities groter dan 2 TB kunnen worden aangemaakt. Hiervoor gaat u naar Windows Schijfbeheer en klikt u met de rechtermuisknop op de schijf. Selecteer Converteren naar GPT. U kunt nu partities groter dan 2 TB aanmaken
( bron: http://manuals.lacie.com/nl/manuals/neil-poulton-usb2/formatting )

Neem ook eens door: http://support.microsoft.com/kb/2581408

Laatst bewerkt:
Lol, als het zo makkelijk zou zijn..................

Maare, die partitie nog gewist in Minitool en weer gereboot met die cd?

Er zit een overlay op zo te zien en die zal er eerst af moeten.

killdisk liet een partitie zien van 2TB, na deze via killdisk verwijderd te hebben (5 uur verder) liet de bootcd van minitool 2 partities zien. De partitie van 2 TB was te verwijderen, hierdoor ontstond 3.6 TB unallowcated. Als ik de PC opstart zie ik nog steeds een schijf van 1.6 TB. In de boot CD van minitool is de 3.6 TB ook verdwenen en is de 1.6 TB er weer. Ik heb de eerste stappen weer gedaan en zie nu in minitool weer de 3.6 TB. ALs ik een partitie aan wil maken kom ik niet verder dan 2 TB. In minitool zie ik ook geen optie voor een gpt formatering.

Iemand weer een idee?

In minitool heb ik de optie converteren van MBR naar GPT gevonden. Vervolgens kon ik een partitie maken van 3.6 TB, deze een naam gegeven en ik dacht einde probleem.
Ik start windows 7 opnieuw op. open schijf beheer. krijg de gelijk de melding nieuwe schijf gevonden en of ik deze MBR of GPT wilde hebben. Gekozen voor GPT en ik zie een schijf van 1.6 TB.
Start ik minitool op via de boot cd en ik ben weer terug bij af. 1.6 TB zichtbaar.
Ik ben nu zover dat ik een 3.6 partitie in minitool kan maken, maar hoe krijg ik deze ook 3.6TB in windows?

Hoi Lange Pier, ik heb de driver geïnstalleerd maar Windows blijft 1.6 TB aangeven. Of moet ik eerst weer via killdisk en minitool alles verwijderen en opnieuw de partities aanmaken?

Met die Minitool via de cd is voldoende, KillDisk duurt lang en is hiervoor overbodig.

Hopelijk werkt dat maar veel hoop heb ik niet, er is geen ondersteuning voor die chipset en Windows 7, het zijn gewoon Vista drivers.

Kijk ook eens via start, zoeken, eventvwr.msc, windows logboeken en systeem of je er wat over kunt vinden.
Via die cd wil het wel, dan ziet de chipset het goed maar zodra je naar windows gaat is het over, vandaar het vermoeden van die drivers.

na nog wat puzzelen en proberen had ik ineens 3.6 TB in windows. geen idee wat ik nu anders gedaan heb maar het werkt nu :-)

Bedankt voor de info en hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan