Hardisk en Testdisk !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taccer

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Ik heb hetzelfde probleem als zovelen hier en dat is dat ik mijn 2e harde schijf niet meer kan aanspreken.
Ik volg nu de reeds gelezen reacties van anderen op om Testdisk te gebruiken.
Ik twijfel in een paar keuzes die ik daar in moet maken.

Maar eerst even een wat info.

Ik draai Xp Sp2
2e Harddisk SATA 250gig FAT32
Kan niet aanspreken.
zegt dat ie niet geformateerd is en vraagt of ik dat nu wil doen.
De schijf heette eerst - MEGA- en heet nu ineens -logisch station-
Is in FDISK wel te zien maar niet aan te spreken. staat overigens 07FAT32 en geen FAT32 bij. Geeft aan 100% beschikbaar.( o my god ,waar is mijn data dan ?)
In schijfbeheer ook zichtbaar en actief maar laat geen bestandsindeling zien.

Heb nu Testdisk er op los gelaten: deze laat wel de datazien die er op staat dus ik heb nog hoop.
Geinstalleerd, juiste schijf gekozen , op advanced gezet, boot geselecteerd en zegt nu :
Fat32bootsector :cant read boot sector . Bootsector doesnt have the endmark 0xAA55

Dus nu ? kies ik rebuild bootsector of ben ik dan alles kwijt ?

wie helpt mij er even door ?

Hier nog screen van Testdisk

Dit heb ik uit Testdisk geplakt, mischien duidelijker.

Bijlagen

• testdisk 1.JPG
    testdisk 1.JPG
    56,2 KB · Weergaven: 85
Je dient eerst zeker te weten dat het een FAT32 partitie was, beetje vreemd want die kun je alleen vanuit Xp aanmaken d.m.v een 3e party prog en niet met XP.

Kijk ook eens met PTEDIT32 wat hij aangeeft.

Mocht het eerst een primaire partitie zijn geweest en nu een logisch station, dan zit die in een extented partitie, dan klopt het idd niet.

Zie eens aan Acronis Disk Director te komen.

Gebruik in dit geval TestDisk even niet.

Naar mijn weten was het zeker een FAT32 disk.

Ik moest mijn .RAR bestanden groter dan 4,5 gig altijd even naar mijn C: schijf kopieeren om ze daar uit te pakken en dat ging niet op die FAT32 schijf vandaar.

Is overigens FAT32 gemaakt met FDISK en niet met xp ook niet met ander progje.

Ok de screenshots van PTEDIT en Disk editor.

De DiskEditor 1 afbeelding met de error van sector 63 gaat door t/m sector 70 !!

Bijlagen

• DiskEditor 1.JPG
    DiskEditor 1.JPG
    20,4 KB · Weergaven: 50
  • DiskEditor 2..JPG
    DiskEditor 2..JPG
    55,2 KB · Weergaven: 70
  • PTEDIT32.JPG
    PTEDIT32.JPG
    45,8 KB · Weergaven: 60
Die Ending Cyl in PTEDIT dient op 1023 te staan, veranderd die eens met PTEDIT en kijk nog eens.

Ok gedaan , ook opgeslagen.
Ook opnieuw opgestart maar alles nog steeds hetzelfde.

Zet eens alles in Acronis Disk Director zo dat je ook de schijfbalken onderin krijgt, en zet daar eens een screenshot van neer.

Ook een partitie repair met recover partition kun je uitvoeren met dat progje.

Zet eens alles in Acronis Disk Director zo dat je ook de schijfbalken onderin krijgt, en zet daar eens een screenshot van neer.

Ook een partitie repair met recover partition kun je uitvoeren met dat progje.

Ok hier met schijbalken onderin.

Als ik recover partition doe, ben ik dan niet alles kwijt ?? niet dat ik twijfel aan je kennis natuurlijk, maar dubbel check he ! ;)

Bijlagen

• DiskEditor 3.JPG
    DiskEditor 3.JPG
    88,6 KB · Weergaven: 44
Check, check, dubbelcheck, o.k.

Je kunt met TestDisk ook met Analyseren de aanwezige partities opzoeken, en de goede daarvan gebruiken.

Overigens zijn altijd de gegevens met een recoveryprog herstellen, die Acronis rommelt alleen met de partitie en de FAT, niet met de raw bestanden.

Check, check, dubbelcheck, o.k.

Je kunt met TestDisk ook met Analyseren de aanwezige partities opzoeken, en de goede daarvan gebruiken.

Overigens zijn altijd de gegevens met een recoveryprog herstellen, die Acronis rommelt alleen met de partitie en de FAT, niet met de raw bestanden.

ok hier zijn ze ,
De schijf zou maar 1 partitie oeten zijn van 250gig.
Waar alleen data opslag staat.

Bijlagen

• testdisk 2.JPG
    testdisk 2.JPG
    35 KB · Weergaven: 56
  • testdisk 3.JPG
    testdisk 3.JPG
    36,5 KB · Weergaven: 55
  • DiskEditor 4.JPG
    DiskEditor 4.JPG
    33,5 KB · Weergaven: 48
Ziet er goed uit, not.:(

Je kunt nog een paar dingen doen, die FAT repareren vorgens je eerste screenshot van TestDisk, in je eigen reply nr.2.

Met PTEDIT32 die bootpartitie controleren naar de gegevens, met de knop Boot Record, kun je zien of er überhaupt wel bootgegevens zijn.

En de eerder aangedragen optie, recoveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan