Hardisk uit LG LH-RH7506TA uitlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skingma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2014
Ik heb vandaag een harddisk uit mijn oude homecinema set van LG gehaald. Nu wil ik de bestanden die hier opstaan naar een leesbaar formaat terug krijgen.

Ik heb hem op dit moment in een harde behuizing zitten met een usb aansluiting.

In windows krijgen we geen we geen letter en krijgen daarom geen toegang. Usb driver doet het wel. In Window 7 en XP met system tools een letter aan te maken maar krijg geen toegang.

Zelfs gekeken met partitionmagic 7.0, maar kan geen label aan maken.

Zo'n hd in een homecinema heeft waarschijnlijk een totaal ander bestandssysteem dan windows. Bij mijn Humax box is dat i.i.g. zo.
Om dan toch de inhoud over te zetten zou ik dat als volgt doen: de HD gewoon weer terug zetten in de homecinema en dan de homecinema als ftp-server koppelen aan de router en op die manier alles overpompen naar de PC. Hier staat hoe ik dat met die Humax doe: http://www.sr-pc-hulp.nl/Humax 5200c.pdf
Nu is die humax natuurlijk totaal anders dan de LG Home cinema, maar het gaat me erom om een idee te geven hoe dat gaat en dan maar hopen dat die LG dat ook kan.

oplossing

Bedankt voor je reactie, helaas zitten er geen aansluitingen op mijn systeem. Daarom heb ik de hard disk eruit gehaald om te kijken of ik hem zo leeg kom halen. Externe bestanden erop zetten was ook een klus, Afspelen via een externe camcorder en dan opnemen aanzetten in het systeem.

Schijf koppelen aan pc en dan deze pc opstarten van CD met Linux.

Download de laatste versie van Ubuntu op de download pagina en kies de 32-bits versie.
Brand het gedownloade iso bestand op een cd of dvd.
Start de pc op vanaf deze cd of dvd (let op de BIOS instellingen, de CD/DVD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).

Ubuntu draait nu vanaf de cd of dvd en er wordt niets op de harde schijf van de pc veranderd.
Je ziet links een balk en als je die naar beneden scrolt zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.

Als de disk geen ernstige fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Ben het met srpchulp eens: De kans dat je er iets vanaf kunt kopiëren zijn (zo goed als) 0%: Uit copyrights-overwegingen zijn bijna alle harddisks in DVR's hetzij custom (dat je ze niet eens kunt aansluiten op de pc) danwel zodanig versleuteld / gelockt dat je er met een pc niets mee kunt.
Vaak kun je ze zelfs niet eens herpartitioneren/formatteren, dus een rol als dataschijf op een pc is ook bijna nooit mogelijk.

De stelligheid die AenA tentoonspreidt ondersteun ik niet, maar ik wil daarmee niet zeggen dat zijn instructies zinloos zijn: Proberen kan altijd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is een omweg;
Koop een rewritable DVD en Brand daarop wat je wilt bewaren.
Doe de DVD in de PC en kies hoe je het wilt opslaan.
Dan de DVD RW er opnieuw in wissen en het volgende er op zetten.

Dit kost veel tijd, dus alleen als al het andere mislukt.

P.S. Ben ook bang dat Tijs gelijk heeft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan