hardisk vol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lgroot

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2002
Beste mensenk,

Sinds een tijdje geeft mn harddisk aan dat ik de schijf moet opruimen, maar er is nog steeds 800mb schijfruimte om te gebruiken, Het is een kleine harddisk (7,5gig) en eerst kon ik die 800mb nog wel gebruiken nu willen me spellen niet installeren. Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

sys: pentium 3 450mhz, 192mb sdram, geforce2mx400,

mogelijk is de schijf te gedefragmenteerd waardoor de 800 mb vrije ruimte niet meer toereikend is voor bepaalde (grote) onderdelen van een game die zich niet versplinterd willen laten installeren.

Begin eens met schijfopruiming en daarna defragmentatie. Begint de laatste klus steeds opnieuw, start de pc dan eens op in de veilige modus en doe daar de defragmentatie.

en voor de beeldvorming:

vergelijk het met een kruiwagen waarin je bakstenen gooit. Op een gegeven moment is 'ie tot aan de rand toe vol. Toch is 'ie niet echt vol want de stenen liggen schots en scheef door elkaar met "lucht" ertussen.

Begin je met elke steen vanaf het begin netjes "strak" tegen de volgende te leggen , dan passen er veel meer stenen in...........

Ik heb de foutcontrole uitgevoerd en die begon de hele tijd opnieuw. Toen heb ik die geanuleerd en ben gaan kijken naar mn harddisk en er stond toen nog maar 81mb op. Dat zal wel kloppen zeker?

foutcontrole en schijfopruiming zijn 2 verschillende dingen. (defragmentatie is weer een derde :D )

Start de machine op middels F8 (veilige modus) en voer alle 3 de controles uit in de volgende volgorde:

foutcontrole
schijfopruiming
defragmentatie

wellicht ben je ook het slachtoffer van spyware en of een virus, maar doe eerst de bovengenoemde 3 controles in de VEILIGE MODUS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan