Hardisk weigert.

Status
Niet open voor verdere reacties.

miesnieuw

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een oude harddisk als 2e schijf aan een PC gehangen waar windows'98 op staat. Die 2e schijf staat onder D:\
Als ik scandisk uitvoer krijg ik het bericht : Kan disk niet onerzoeken, leesfout. Via Edit.com ben ik er achter gekomen, dat er het volgende bestand op staat:

MZE 0 31-01-88 0:00 MZE ( dat zegt mij niets.)

1 bestand 0 Bytes. Volume nummer is: 2cc6-6754.

De schijf wordt na lang wachten, wel herkent in de bios met Cyl, Heads en sectoren.

Via Windows verkenners geprobeerd het bestand te verwijderen, maar kreeg toen de mededeling: bestand is te groot voor de prullebak.

Ook formateren doet hij niet.

Wie kan mij uit de droom helpen???

Voorheen stonden er meer bestanden op met allemaal Duitse namen. die heb ik ooit al eens eerder weggehaald.

Gaarne een reactie.

Gr. Mies Nieuwenkamp.

Kan je de schijf niet in schijfbeheer formateren?
Heb je met het plaatsen van de tweede schijf goed gelet op de master/slave settings?

Harddisk wiegert.

Hallo Patrick,

Dank voor je reactie. Ja de 2 harddisks staan goed ingesteld. De eerste staat op 1e Master en de 2de op 2de Master. En de CD-Rom op Slave. Beide Harddisk worden wel herkent in de Bios. Bovendien heb ik de kast open staan en als ik na de bios Save indruk met Yes, dan begint ook Schijf 2 te ratelen of te spreken, of hoe je het noemen wilt.

Ook keeg ik een vorig keer toen ik edit.com gebruikte onder D:\ een klein zwart hartje te zien. Zelf heb ik het iedee dat hij op een of andere manier bveiligd is en dat ik er daarom niet inkom. Maar heb hem zo'n jaar geleden eens 2de hands op een Computerbeurs gekocht, en weet dus niet wat een ander er mij uitgespookt heeft.

Ik blijf het nog proberen, want eerst kreeg ik helemaal niets en nu toch een naam van een bestand.

Groetjes Mies Nieuwenkamp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan