Hardnekkig CHMOD probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Al een paar jaar merk ik, dat op diverse websites die ik onderhoud (gehost bij verschillende providers) plotseling de plaatjes niet geladen kunnen worden of HTML-pagina's of Word-documenten of PDF's niet gedownloaded kunnen worden. Als ik dan met een FTP-programma op de server van de betreffende provider naar de CHMOD instellingen van mappen en bestanden kijk, dan blijken deze veranderd te zijn en niet meer de gebruikelijke 755 voor mappen en 644 voor bestanden te zijn. Ik krijg sterk de indruk dat de rechten zonder mijn toedoen worden veranderd. Wat kan hier aan de hand zijn?

Hoi Thomasje,
Om even af te strepen: het kan niet het overschrijden van de beschikbare webspace zijn, of een limiet aan ("fair use") bandbreedte die op is? - Dan zou een provider er misschien een rem op kunnen zetten.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi CSShunter,

Het kan niet het overschrijden van de beschikbare webspace zijn of een limiet aan bandbreedte want er is slechts een fractie daarvan gebruikt.

Vriendelijke groet.

Poeh, vaag probleem zeg. Ik doe ook even een gok: Is misschien automod geinstalleerd?

Hoi error53,
Ik heb al vaak op de site van de provider gezocht naar een oplossing, met de provider gemaild, en me verdiept in CHMOD, maar dat leverde niks op. Van automod hoor ik nu voor het eerst, dus daarover ben ik niets tegengekomen.

Vriendelijke groet.

Thomasje: Zo te zien weet je goed waar je mee bezig bent. Ik verwacht daarom ook niet dat dat het is. Je moet het echt installeren om het actief te hebben.

Als de provider zegt er niets mee te maken te hebben, en jij het ook niet gedaan hebt, kan het alleen nog maar een interne (eg. een php-script) of een externe (iemand met het wachtwoord) bron zijn geweest.

Ik neem aan dat je geen scriptjes op de server hebt welke je hele site chmod'en, dus misschien is het een idee om al je wachtwoorden eens te veranderen.

:thumb:

In de categorie "interne bron": zou het een CMS kunnen zijn, dat roet in het eten / zand in de radertjes / een stok tussen de spaken kan werpen?

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Na al dit geploeter houd ik het er tot slot op, dat de beheerders van de betreffende server dingen veranderd hebben en ik de boel gewoon moet corrigeren. Bovendien heb ik nu op de websites die ik beheer een eigen error-pagina geplaatst waarop het vriendelijke verzoek staat om het mij te melden als er een pagina niet gevonden wordt:

Pagina niet gevonden

De Webmaster stelt het
op prijs als je dit meldt.

Mail de Webmaster

Terug naar:
www.levenkunstmystiek.info

Bedankt voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan